از فردا دما در ‌سواحل خزر و اردبیل کاهش می یابد

براساس تحلیل نقشه‌های و مدل‌های هواشناسی بعدازظهر امروز و فردا بارش‌های پراکنده در برخی نقاط گیلان، ارتفاعات اردبیل، ارتفاعات مازندران، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

از اواخر وقت فردا و روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده با نفوذ جریانات شمالی کاهش 4 تا 7 درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور و کاهش 6 تا 10 درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود که طی همین مدت در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل شاهد وزش باد شدید موقت، رگبار باران و رعدوبرق خواهیم بود البته این شرایط روز شنبه هفته آینده در بخش‌های شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی پیش‌بینی می‌شود.

روز شنبه شدت‌ بارش‌ها در استان‌‌های گیلان، مازندران، شمال اردبیل و بخش‌های شمالی آذربایجان شرقی است.

دریای خزر روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده و خلیج فارس روز یکشنبه هفته آینده مواج است.

روز پنجشنبه به تدریج با وزش باد شمالی دمای هوا روند کاهشی خواهد یافت و خنک‌ترین روز در طی پنج روز آینده، صبح یکشنبه (چهارم مهر) آینده در نوار شمالی کشور و دامنه های البرز خواهد بود و دمای هوا در این مدت به طور نسبی بین 5 تا 10 درجه سلسیوس کاهش خواهد یافت.

روز شنبه‌ (سوم مهر) استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و  نوار شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و یکشنبه در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل بارش باران و در ارتفاعات و جاده های کوهستانی مه غلیظ و در برخی نقاط با رگبار باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.‌

با وزش باد شمالی روز پنجشنبه دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود و روز شنبه با تشدید سرعت باد، سطح دریا تلاطم‌ بیشتری خواهد داشت. 

آسمان تهران روز آینده صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در روز شنبه احتمال وزش باد شدید در اوایل شب وجود دارد؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 33 و 19 درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با دمای 42 درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر کشور و شهرکرد با دمای 3 درجه بالای صفر سردترین شهر کشور خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا 24 شهریورماه امسال 233.9 میلی‌متر است که نسبت به مدت مشابه قبل افزایش داشت.

کاربران همچنین می‌توانند جزئیات بیشتر خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.