بیمارستان های توانبخشی مورد نیاز جانبازان در کشور 500 میلیارد تومان اعتبار می خواهد

حجت الاسلام محمدی علی شهیدی روز شنبه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با وزارت بهداشت برای ساخت بیمارستان های توانبخشی در محل وزارت بهداشت از آغاز همکاری این دو دستگاه برای ساخت و تجهیز بیمارستان های توانبخشی مورد نیاز جانبازان و ایثاگران در کشور خبر داد.
وی گفت: در دولت گذشته در بنیاد شهید تصمیم گرفته شده بود که در هر یک از مراکز استان های کشور یک مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی برای جانبازان و خانواده های شهدا و ایثارگران ساخته شود و زمانی که بنده به این بنیاد آمدم ساخت برخی فازهای این مراکز شروع شده بود.
حجت الاسلام شهیدی افزود: با شروع به کار دولت یازدهم و ورود بنده به بنیاد شهید تصمیم گرفتیم که این پروژه ها را با سرعت بیشتری پیش ببریم و برآورد کردیم که تکمیل این پروژه ها در سراسر کشور به 500 میلیارد تومان (پنچ هزار میلیارد ریال) اعتبار نیاز دارد که قرار شد به مرور تامین شود تا بتوانیم این مراکز را راه اندازی کنیم.
وی گفت: امروز بیش از یک سوم این پروژه ها در استان های مختلف تکمیل شده است و به خصوص فازهای مجتمع های فرهنگی و ورزشی جلوتر هستند به عنوان مثال در هفته دولت مجتمع 18 هزار و 500 مترمربعی در شیراز و مجتمع 10هزار و 500 متری در سمنان و اردبیل افتتاح شدند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: ساخت 16 مرکز از این مجتمع ها اکنون در استان های مختلف شروع شده است که به مرور تا پایان این دولت تکمیل می شوند و قرار است در این مجتمع ها مراکز توانبخشی با اولویت جانبازان و خانواده های شهیدا و ایثارگران فعال شوند و البته به همه مردم نیازمند، خدمات رسانی می کنند.
وی گفت: ایجاد بیمارستان ها و مراکز توانبخشی در صلاحیت بنیاد شهید نبود، به همین علت با صحبتی که در حاشیه دولت با وزیر بهداشت داشتیم، قرار بر این شد که استانداردسازی و نظارت بر این مراکز به عهده وزارت بهداشت باشد و در هر استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد شهید این مراکز ایجاد و فعال می شوند.
معاون رئیس جمهوری افزود: تفاهمنامه همکاری بنیاد شهید و وزارت بهداشت سه ساله است اما با توجه به نیاز کشور امیدواریم این همکاری تداوم داشته باشد.
وی گفت: تاکنون 10 مرکز توانبخشی با همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی به بهره برداری رسیده است، تا پایان امسال پنچ مرکز دیگر نیز افتتاح می شود و تا پایان این دولت 16 مرکز توانبخشی با امکانات و تجهیزات پیشرفته تکمیل خواهد شد./