غلامرضا فرجی ، سخنگوی شورای صنفی نمایش ظهر امروز پس از برگزاری آخرین جلسه این شورا از ثبت قرارداد ۳ فیلم سینمایی و اکران۳ فیلم جدید خبر داد.

یک عاشورایی پربازیگر

بر این اساس فیلم «هیهات» که نخستین فیلم 4 اپیزودی سینمای ایران است و توسط چهار هنرمند به طور مستقل ساخته و کارگردانی شده است از روز چهارشنبه به سینماها می آید.

این فیلم ابتدا «رند» نام داشت و بعد به «هیهات» تغییر نام داد و قرار است با نام بین المللی Never در برخی کشورها هم به نمایش درآید.

محمدرضا شفیعی تهیه کنندگی این اثر را بر عهده دارد و توسط دانش اقباشاوی، هادی نائیجی، هادی مقدم دوست و روح الله حجازی کارگردانی شده است. این فیلم در کشورهای ایران و عراق فیلمبرداری شده است، آبادان، خرمشهر، کربلا و نجف شهرهایی هستند که داستان فیلم در آنجا می گذرد و حمید فرخ نژاد، حامد بهداد، مینا ساداتی، بابک حمیدیان، آلا نجم، بهاران بنی احمد و ... در آن به ایفای نقش می پردازند.

این پروژه اپیزودیک با موضوعات اجتماعی و مفاهیم عاشورایی، محصول سازمان هنری و رسانه ای اوج است.

دیگر فیلمی که با همین حال و هوای محرم قرار است در سینماهای کشور اکران شود «کربلا جغرافیای یک تاریخ» نام دارد که به کارگردانی داریوش یاری ساخته شده است.

«کربلا جغرافیای یک تاریخ» مستندی سینمایی است که به روایت وقایع قیام امام حسین (ع) می‌پردازد.«کربلا جغرافیای یک تاریخ»، روایتی نو از عاشورا را به نمایش می‌گذارد.این فیلم با صدای شهاب حسینی، محصول حوزه هنری است که اکران آن در جشنواره فیلم فجر هم با استقبال خوب مخاطبان روبرو شد.

بازگشت گلزار

از آخرین باری که مردم تصویر محمدرضا گلزار را در پرده نقره ای تماشا کردند تقریبا 5 سال می گذرد ، مدتی این باریگر به دلایلی در فیلم ها حضور نداشت و پس از آن هم یکی دو فیلمی که بازی کرد هرکدام باز هم دچار مشکل شدند و راهی به اکران عمومی نیافتند اما بالاخره قرار است این طلسم از روز چهارشنبه با اکران فیلم سینمایی «خشکسالی و دروغ» به کارگردانی پدرام علیزاده و بازی محمدرضا گلزار شکسته شود.

فیلم «خشکسالی و دروغ» به نویسندگی محمد یعقوبی اقتباسی از نمایشنامه «خشکسالی و دروغ» است محمدرضاگلزار، پگاه آهنگرانی، خاطره اسدی، علی سرابی، آیدا کیخایی، امیر سپهر مهرابی و... در این فیلم نقش آفرینی می کنند، داستان فیلم در فاصله زمانی ۲۵ اردیبهشت ۹۳ تا ۲۵ اردیبهشت ۹۴ روایت می شود و به همین دلیل در فلمبرداریز هر چهار فصل سال دیده می شود.

درباره محمدرضا گلزار جالب است که بدانیم او پس از این فیلم هم بلافاصله با فیلم «سلام بمبئی» دوباره در سینماها حضور خواهد داشت این فیلم هم که کارگردانی آن را قربان محمدپور بر عهده داشته است بعد از فیلم «سیانور» به کارگردانی بهروز شعیبی در گروه استقلال اکران خواهد شد . از دیگر خبرهای اکرانی باید به بسته شدن قرارداد فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» به کارگردانی اوبالقاسم طالبی هم اشاره داشت که بلافاصله بعد از اکران «هیهات» در گروه آزادی اکران می شود.