هشدار صریح مشاور ویژه رهبری به عربستان

سردار سرلشکر میرحسن فیروزآبادی رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه جشنواره مالک اشتر که صبح امروز برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دو سال است که عربستان سعودی مردم و کودکان یمنی را قتل عام می‌کند.

وی با اشاره به تهمت‌هایی که به ایران زده می‌شود گفت اگر ما می‌خواستیم در این موضوع دخالت کنیم همان روز اول برای آنها موشک می‌فرستادیم اما هنر ما این است که ملت‌ها را آموزش می‌دهیم و کار مستشاری می‌کنیم و ملت ها باید از درون قوی شوند.

فیروزآبادی تاکید کرد امروز جمهوری اسلامی ایران حرف اصلی را در منطقه می‌زند و بقیه کشورها که مورد تهاجم ظالمان قرار گرفتند از تجربیات ایران استفاده می‌کنند.

مشاور ویژه فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: عربستان در حدی نیست که بتواند ایران را تهدید کند نه نیروی انسانی اش را دارد نه فرمانده و نه امکانات. آنها می‌خواهند با هواپیماهای آمریکایی و اسرائیلی و خلبانان استیجاری پاکستانی، اماراتی و سودانی ارتش، سپاه و بسیج انقلاب اسلامی را که آمریکا را پشیمان کرده مورد تهاجم قرار دهند؟ 

فیروزآبادی گفت: بوش پسر آماده شده بود و به عراق آمد و به فرماندهان نظامی‌اش دستور حمله به ایران را داد اما آنها گفتند که آیا فکر جواب ایران را کرده‌ای و او را وادار کردند که منصرف شود و به آمریکا برگردد.

وی ادامه داد: ما به دنبال جنگ با هیچ کشور مسلمانی نیستیم اما اگر عربستان سعودی خطایی کرد تنبیهی می‌شود که از عربستان و وهابیت خبری در جهان نباشد. 

فیروزآبادی ادامه داد: اگر لازمه دفاع تهاجم باشد تهاجم می‌کنیم اگر دشمن تهاجم کند قطعا آن را با تهاجم پاسخ می‌دهیم. البته تهاجم پیش دستانه نداریم.

وی خاطرنشان کرد: ما در طراحی دفاعی خود جنگ نامتقارن را دنبال می‌کنیم و این یعنی محاصره نقاط ضعف و قوت دشمن تجهیزات و آموزش‌هایی که بتواند به نقاط قوت و ضعف دشمن حمله کند را تامین کنیم. 

رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما برای مقابله با توانمندی هوایی دشمنان فرا منطقه‌ای بر روی حوزه موشکی برای مقابله با آنها تاکید کرده‌ایم. البته تقویت نیروی هوایی نیز مدنظر است.

فیروزآبادی اظهار داشت: توان موشکی ایران بازدارنده است و آمریکایی‌ها هم در چند روز اخیر به آن اعتراف کردند. امروز تمام قدرت‌های جهان به دقت عمل و قدرت عملیاتی موشک‌های جمهوری اسلامی اذعان دارند.