«واردات بنزین» باید متوقف شود

رسول اشرفی‌پور درباره لزوم برنامه‌ریزی برای رسیدن به خودکفایی در تولید بنزین و جلوگیری از واردات این کالای استراتژیک بنابر تأکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: توجه به تولید داخلی به‌ویژه در زمینه‌هایی همچون سوخت باید سرلوحه کارهای مسئولان قرار گیرد.

وی ادامه داد:‌ موضوع آلوده بودن بنزینهای پتروشیمی و یورو 4 بودن بنزینهای وارداتی که از سوی برخی افراد مطرح شد نوعی بازی سیاسی بود و حتی تحقیقات و بررسیهای کمیسیون اصل 90 مجلس نیز بر این موضوع صحه گذاشت.

مدیرکل سابق محیط زیست استان تهران تصریح کرد:‌ سلیقه‌های سیاسی در کشور محترم است اما هیچ‌کس حق ندارد آن را در محیط زیست و سلامت مردم دخیل کند.

اشرفی‌پور خاطرنشان کرد: متاسفانه خیلی از گامهایی که دوستان در حوزه محیط زیست در سه سال اخیر برداشته‌اند با نگاه و جهت‌گیری سیاسی بوده است.

وی یادآور شد: در موضوع بنزینهای پتروشیمی، پالایشگاه شهید تندگویان در تهران و شازند اراک بنزینهایی با استاندارد سطح کیفی بالا به چرخه مصرف وارد می‌کردند که این برنامه در سالهای اخیر آنچنان مورد توجه قرار نگرفته است.

مدیرکل محیط زیست استان تهران، تولید بنزین در داخل را یکی از توانمندیهای کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان کنونی  باید درباره عدم توجه به ارتقای کیفیت سوخت داخلی و واردات بنزین در شرایط تحریم پاسخ دهند.

اشرفی‌پور تصریح کرد:‌ بنزین یکی از محصولاتی است که دشمن در  شرایط تحریم  به‌خوبی از صادرات آن به ایران سوء استفاده کرده است بنابراین توانمندی در این حوزه یکی از ضروریات محسوب می‌شود.

وی با انتقاد از اظهارنظرهای مسئولان نسبت به بنزین پالایشگاهها گفت: بررسیهای مجلس، کمیسیون اصل 90 و سایر متولیان امر نشان داد که برخی مسئولان دولت تدبیر و امید نسبت به بنزین تولید داخلی تبلیغات دروغین انجام می‌دادند.

رهبر معظم انقلاب اخیراً در دیدار با کارگزاران نظام متذکر شدند: «افزایش تولید و صادرات نفت، نیاز کشور است اما در کشوری که دارای بزرگترین ذخائر گازی و نفتی جهان است، واردات بنزین نباید انجام شود و مسئولان برای رفع این مشکل باید برنامه‌ریزی و اقدام کنند».