پایگاه اطلاع رسانی وزارت «دارایی» افغانستان روز سه شنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد که توافق نامه کمک های امریکا برای انجام این اصلاحات میان «اکلیل حکیمی» و «ویلیام همینگ»، نماینده اداره توسعه بین المللی آمریکا، «USID» امضاء شده است.

وزیردارائی افغانستان درمراسم امضای این توافق نامه گفت که در سال 2015 میلادی حکومت افغانستان موفق شده است در 10 شاخص تعیین شده اصلاحاتی را انجام دهد و در قبال آن، 200 میلیون دلار دریافت کرده است.

وی افزود که در سال جاری نیز 5 مورد اصلاحات انجام شده که امروز ما 100 میلیون دلار دریافت خواهیم کرد و تا آخر امسال 5مورد اصلاحات دیگر نیز انجام خواهد شد.

وزیر دارایی افغانستان گفت که شفافیت در بخش مالی، تحویل دهی مدیریت فضای افغانستان به یک شرکت معتبر بین المللی، سیستم پرداخت الکترونیکی مالیات، تعدیل در قانون تدارکات، تطبیق طرح کاری در مورد زنان بویژه در بخش صلح و امنیت، تغییرات در اصلاحات اداری، تغییرات در درآمد غیرمالیاتی درآمد داخلی، تعدیلات در قانون مالیات بر عایدات و طرح برنامه بودجه سازی استانی از جمله شاخص هایی است که حکومت افغانستان در آن اصلاحات صورت داده است.

در این گزارش افزده شده است که رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان با آمریکا به توافق رسیده بودند که در سال های، 2015 تا 2018 میلادی، هرسال مبلغ 200 میلیون دلار در مقابل اصلاحاتی که انجام می دهند، از طریق صندوق بازسازی افغانستان دریافت کنند.

ویلیام همینگ، نماینده اداره توسعه آمریکا در افغانستان نیر در مراسم امضای این توافق نامه گفت که دولت آمریکا پس از ارزیابی گزارش کابل در بخش اصلاحات، دریافت که حکومت افغانستان در اجرای تعهداتی که کرده است، موفق شده و این 100 میلیون دلار را به بودجه ملی افغانستان واریز می کند.

همینگ افزود: حکومت افغانستان به اهداف تعیین شده دست یافته و اداره توسعه بین المللی آمریکا تا پایان سال 2018 میلادی هر سال در قبال اصلاحات به دولت افغانستان کمک می کند.