شناسایی وانهدام بزرگترین کارگاه تولید ماده مخدر پان درجنوب شرق کشور

سرهنگ محمد نوربخش گفت: این تیم در روستای نوک آباد در پنج کیلومتری شهر چابهار بطرف دشتیاری فعالیت و مکان خود را کاملا امن تصور می کردند.

وی افزود: اعضای این تیم همگی تبعه پاکستان هستند که فعالیت آنان تهیه و توزیع انواع ماده مخدر پان به مناطق مختلف چابهار و کنارک و شهرهای جنوبی سیستان وبلوچستان در بسته ها و اندازه های مختلف بود.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار گفت: در این محل بیش از 300 کیلوگرم پان کشف شد که نشان از تهیه و توزیع گسترده پان از این مکان داشت.

سرهنگ نوربخش گفت: در بازدید از این محل دیگ های بزرگ با مواد اولیه و انواع ابزارآلات تهیه پان کشف و ضبط شده است.

وی گفت: پان ماده مضر مخدر و نشئه آور است که شهروندان به ویژه جوانان چابهار و کنارک را آلوده کرده و ریختن پس مانده آن بعد از مصرف به همراه آب دهان بر روی زمین و دیوارها چهره زشت و غیر بهداشتی به معابر شهرها و روستاها داده و موجب نارضایتی شهروندان شده است.

وی با اشاره به مشکلات موجود شهر چابهار در حوزه امنیتی بیان کرد: هم اینک یکی از بزرگترین چالش های امنیتی چابهار فعالیت سارقان مسلح است که متاسفانه برای سرقت تلفن همراه، خودرو، موتورسیکلت و اشیاء همراه، شهروندان و عابران پیاده را با سلاح گرم مورد هدف قرار می دهند.

وی ادامه داد: پلیس با اقدامات لازم به سرنخ های خوبی دست پیدا کرده و تعداد زیادی از سارقان مسلح و حرفه ای را دستگیر و روانه زندان کرده است.

وی افزود: ماموران انتظامی بصورت شبانه روزی در حال گشت زنی هستند و در ایست و بازرسی ها تعداد زیادی از افراد مظنون به همراه موتورسیکلت دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار همکاری مردم با پلیس را بسیار ضروری دانست و افزود: با توجه به حضور مردم در تمام نقاط شهر انتظار است به محض مشاهده موارد ناامنی و مشکوک به پلیس 110 گزارش کنند.

سرهنگ نوربخش گفت: در 72 ساعت گذشته یک فرد بنام یحیی کاروانی مسئول تعاونی مرغ فروشان در خیابان شهید رجایی نزدیکی فرمانداری چابهار توسط افراد مسلح با سلاح گرم هدف قرار داده شده بود که خوشبختانه فقط زخمی و به بیمارستان امام علی (ع) چابهار منتقل شده و هم اینک حال وی رضایت بخش گزارش شده است.

وی ادامه داد: همچنین در بازدید از مراکز مشکوک به توزیع مواد مخدر در شهر چابهار 2 کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین و غیره کشف و ضبط شده است.

شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.

بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.