به نقل از بلومبرگ، در حال حاضر بازار طلا تحت تاثیر تصمیم جدید بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) درخصوص ثابت نگه داشتن نرخ بهره در رکود به سر می برد. روز دوشنبه میزان نوسانات 60 روزه شمش طلا به پایین ترین سطح از اکتبر 2014 (31 روز منتهی به 10 آبان 1393) رسید. 

 

در حال حاضر، سرمایه گذاران بازار طلا چشم انتظار نشست دسامبر (31 روز منتهی به 12 دی) بانک مرکزی آمریکا هستند. یکی از کارشناسان اقتصادی در این خصوص اظهار کرد: «به نظر می رسد اکنون که تصمیم گیری درخصوص تغییر نرخ بهره به تعویق افتاده است، احتمالا بازار طلا تا نشست دسامبر بانک مرکزی آمریکا نوسانات چندانی نداشته باشد.»

 

امروز بهای طلا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه دسامبر با 0.2 درصد افزایش به 1344.10 دلار به ازای هر اونس رسید. بهای نقره نیز برای تحویل در ماه دسامبر با 1.1 درصد کاهش به 19.596 دلار به ازای هر اونس رسید.

 

هفته گذشته نیز بهای طلا 2.4 درصد افزایش داشت. بهای طلا در سال 2016 به دلیل سرعت پایین رشد اقتصادی در جهان و همچنین نگرانی های مرتبط با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت)، بیش از 25 درصد افزایش داشته است.

 

اگر دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا پیروز شود و نرخ بهره در آمریکا افزایش یابد، احتمالا طلا در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی با افزایش بها مواجه خواهد شد.