گروه فرهنگی _  دکتر کبری خزعلی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این همایش با اشاره به ضرورت شناخت نفوذ دشمن اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها بر مساله نفوذ و شناخت آن تاکید کرده اند. نفوذ فردی، شبکه ای، تغییر رفتار و عقاید از جمله راههای نفوذ دشمن است و امروز دشمنان بر روی تغییرات اعتقادای نسل جوان کار میکند.

به گزارش افکار نیوز؛  وی افزود: دشمن برای کاهش جمعیت در کشور ما برنامه ریزی کرده،متاسفانه طبق تحقیقات و مطالعات صورت گرفته، جمعیت در کشور رو به کاهش است و باید در سیاست ها جمعتی تغییر ایجاد شود تا این خطر برطرف شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در سال 71  به هدفی که برای برنامه اول تدوین شده بود، رسیدیم و باید از آن زمان به بعد این سیاست های جمعتی را تغییر می دادیم؛ که متاسفانه به دلیل عدم رصد کافی در این زمینه خطا کردیم.

وی ادامه داد: جمعیت مولد عامل قدرت کشور است و مسئولان باید در این امر مهم برنامه ریزی کنند.

خزعلی تصریح کرد:یکی از راههای افزایش جمعیت آگاه سازی مردم است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دولت باید در راستای تسهیل تشکیل خانواده زمینه تسهیل ازدواج، اشتغال، مسکن، انواع حمایت از وام ازدواج، فرزند آوری و تحصیل دانشگاه را فراهم و تسریع کند؛ این مسائل جز واجبات و وظایف اصلی دولت است؛ به غیر از وظایف دولت در این خصوص مراکز غیر دولتی همچون مساجد، مراکز و سازمان های مردم نهاد و خانواده ها بیشترین مسئولیت را دارند که تشکیل خانواده باید به یک نهضت فراگیر تبدیل شود، طبق دستورات قرآن کریم همه باید در این زمینه احساس مسئولیت و زمینه سازی کنیم.

خزعلی تصریح کرد: دشمن برای فروپاشی خانواده با شبکه های ماهواره ای و برنامه های مخرب خود فساد جنسی را به وجود آورده و به انحرافات دامن می زند به همین دلیل باید برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ غربی و منحرف شدن جوانان از این طریق برنامه ریزی جدی کرد؛ یکی از موانع ازدواج جوانان، فساد است که آنها را از ازدواج منصرف و خانواده را متزلزل می کند.

همچنین در این همایش حجت الاسلام میر شاه ولد رئیس امور مساجد ناحیه شهید مطهری شمالغرب تهران نیز در سخنانی با تاکید بر موضوع بصیرت در امت اسلامی بیان داشت: مساجد و مجموعه های انقلابی موثر در نظام باید با کار تشکیلاتی انسجام پیدا کنند و در این راه بانوان نقش موثری دارند.

وی افزود: امروز در کشور تقابل انقلابی و ضد انقلابی وجود دارد، باید در انتخابات ها حضور داشته باشیم تا کیان انقلابی گری مد نظر مقام معظم رهبری حفظ شود. اگر مجموعه های موجود انقلابی نتوانند همفکری و تبادل تجربیات داشته باشند و در کنار هم قرار نگیرند، دشمن از این فرصت استفاده می کند.

وی اظهار داشت: حضور آنهایی که خط انقلابی گری دارند و حزب اللهی هستند در همه عرصه های کشور تکلیف و وظیفه است.

بیدکی مسئول رابطین مساجد شمالغرب تهران نیز در این همایش با اشاره به ضرورت توجه به انتخابات شورای شهر و شورایاری ها گفت: 354 محله در تهران وجود دارد که هر کدام از این محلات در اندازه یک فرمانداری یا بخشداری می باشد. شورایایری محلات هزینه زیادی برای شهرداری و شورای شهر دارد و باید مراقب باشیم بودجه این سزای محله ها به دست افراد غیر که حتی نظام را قبول ندارند نیفتد.

وی افزود: در حال حاضر 75 درصد از افراد شورایاری ها را حزب اللهی ها و مسجدی ها و هیاتی ها در اختیار دارند که با یک کار تشکیلاتی و هماهنگ این آمار به وجود آمد.