شایعه
تا واقعیت ورود میوه قاچاق و مبتلا شدن یک نفر به بیماری میازیس + تصاویر

چند روزی است خبر مبتلا شدن یک نفر به بیماری میازیس به علت ورود میوه های قاچاق در فضای مجازی دست به دست می شود.

در تصویر و خبر منتشر شده آمده است: مگس های مولد از طریق میوه قاچاق گرمسیری وارد ایران و مازندران شدند و بیمار مبتلا به میازیس ناحیه لب و دهان در بیمارستان امام خمینی (ره) ساری جراحی شد.

در ادامه متن این خبر آمده است: میازیس نوعی بیماری مشترک میان انسان و حیوان است که در ان حشرات و بویژه مگس ها تخم های خود را در نواحی مختلف بدن انسان قرار میدهد و لاروهای مگس پس از خروج از تخم تا زمان تبدیل شدن به حشره بالغ میهمان ان عضو خواهند بود و با تغذیه از گوشت و بافتهای بدن مراحل بلوغ و تکامل خود را طی میکنند و این بیماری حتی منجر به مرگ هم می شود و خانواده ها مراقب اطفال و افراد مسن باشند.

سلطان تویه، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری گفت: با توجه به پیگیری از همه بیمارستان های مازندران، هیچ موردی تاکنون در استان از این بیماری مشاهده نشده است و این خبر نیز شایعه است.

دکتر بابا محمودی، متخصص بیماری های عفونی نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری گفت: میازیس به وجود لارومگس در نسوج آسیب دیده مانند له شدگی در اثرحوادث وسوانح یا رفتن ناحیه پاشنه پا درلای پره موتور یا زخم بستر یا زخم بیماران دیابتیک و در بیماران با ضعف دفاعی بدن دیده می شود وهمیشه وجود دارد و ما گهگاه در بینی افراد مشاهده میکنیم.

دکتر بابا محمودی افزود: این بیماری ارتباطی با میوه های وارد شده ندارد.

 

 

شایعه تا واقعیت ورود میوه قاچاق و مبتلا شدن یک نفر به بیماری میازیس + تصاویر

شایعه تا واقعیت ورود میوه قاچاق و مبتلا شدن یک نفر به بیماری میازیس + تصاویر