روز سه شنبه در استان مرکزی درحالی شروع شد که هیچ‌کس حتی دانش‌آموزان بخش شازند فکرش را نمی‌کردند در حادثه‌ای دلخراش معلمان خود را از دست می‌دهند و کلاس امروزشان به سبب سانحه تلخ رانندگی تعطیل شود.

ابتدای صبح امروز در کیلومتر 3 فرعی بازنه ـ شازند تصادف یک دستگاه تریلی با یک دستگاه مینی‌بوس فاجعه خونین کشته شدن 3 نفر و زخمی شدن 10 نفر دیگر که در مینی‌بوس حامل معلمان بودند را رقم زد.

انحراف به چپ تریلی سانحه دلخراش بازنه را رقم زد

رئیس پلیس راه استان مرکزی با اشاره به وقوع سانحه رانندگی در محور بازنه - شازند به خبرنگار تسنیم گفت: متاسفانه بر اثر تصادف بین یک دستگاه تریلی بنز و یک دستگاه مینی‌بوس در کیلومتر 3 فرعی بازنه - شازند 3 نفر فوت و 10 نفر نیز مصدوم شدند.

سرهنگ ایرج کهریزی افزود: علت این سانحه انحراف به چپ تریلی بنز بوده که این سانحه دلخراش را رقم زده است.

با وقوع این سانحه مصدومان به دو بیمارستان امیرالمومنین و ولیعصر اراک منتقل شدند و در ساعات اولیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و پس از ساعتی مدیران ارشد آموزش و پرورش در بیمارستان حاضر شدند.

وضعیت مصدومین لحظه به لحظه در حال پیگیری است

رئیس علوم پزشکی اراک با اشاره به وقوع این حادثه گفت: در ساعت 7.50 دقیقه صبح روز سه شنبه 6 مهرماه 1395 گزارش حادثه برای سرویس معلمان آموزش و پرورش شهرستان شاند در محور شازند - بازنه از طریق تماس های مردمی به مرکز اورژانس شازند اطلاع داده شد.

حسن طاهراحمدی افزود: بلافاصله نیروهای امدادی اورژانس 115 شازند، دو آمبولانس درمانگاهی و نیروهای هلال احمر به منظور امداد رسانی به مصدومین به محل حادثه اعزام شدند که ضمن ارائه خدمات امدادی اورژانس پیش بیمارستانی 8 مصدوم حادثه را به مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر(عج) و 2 مصدوم را نیز به مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین(ع) اراک اعزام کردند.

وی تصریح کرد: وضعیت مصدومین لحظه به لحظه در حال پیگیری است و مراقبت های تخصصی بیمارستانی برای این عزیزان ارائه می‌شود.

3 نفر کشته و 10 نفر نیز مجروح شدند

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان مرکزی با اشاره به وقوع سانحه رانندگی در محور بازنه شازند به خبرنگار تسنیم گفت: متاسفانه ساعات اولیه امروزبر اثر تصادف یک دستگاه مینی‌بوس حامل معلمان در محور بازنه با یک دستگاه تریلی 3 نفر کشته و 10نفر نیز مجروح شدند.

فرزین خشنودی افزود: در حال حاضر یکی از مصدومان در بیمارستان امیرالمومنین(ع) و سه نفر از مصدومان در بیمارستان ولی‌عصر(عج) اراک وخیم گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات پیش بیمارستانی در مسیر در حال حاضر وضعیت این معلمان عادی و خوب است که البته امیدواریم حال معلمان بدحال نیز رو به بهبودی رود.

یکی از معلمان شهر شازند نیز به خبرنگار تسنیم گفت: ما معلمان در 2 دستگاه مینی‌بوس از اراک عازم شازند بودیم که جلوتر از همکارانمان حرکت کرده و اوایل صبح حوالی ساعت 7.30 به مدرسه رسیدیم.

وی افزود: متاسفانه به محض ورود به مدرسه خبر تصادف همکارنمان را شنیدیم و اینکه جمعی از همکاران خود را از دست دادیم و جمعی از انها مصدوم شدند همه را شوکه کرد.

معلمان سانحه، دبیران دبیرستان‌های استان مرکزی بودند

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به وقوع این سانحه به خبرنگار تسنیم گفت: از آنجایی که معلمانی که به این دبیرستان می‌روند روز به روز تغییر می‌کنند و مانند مدارس ابتدایی کادر ثابتی نیستند که در تمام طول هفته افراد مشخصی باشند یک مقدار کار را حساس کرده و با وجود موثق بودن تقریبا 99 درصد از اطلاعاتی که داریم هنوز نمی‌توان آمار قطعی در رابطه با اسامی جان‌باختگان اعلام کرد.

شهریار فولادوند افزود: بنابراین لازم است تا رسیدن به یک قطعیت در اسامی صبر کرد تا بتوان اخباری بدون بحث و دوگانگی اعلام کرد.

وی تصریح کرد: آنچه که مشخص شده جان‌باختن دو نفر از همکاران خانم و همین‌طور راننده در این حادثه است و 9 نفر از بقیه همکاران مجروح بوده و در بیمارستان ولیعصر(عج) و بیمارستان امیرالمومنین(ع) با جدیت تحت مداوا هستند.

اینها درحالیست که حضور دقایقی قبل خبرنگار تسنیم در بیمارستان، از وخامت 3 نفر از مصدومان بستری شده در بیمارستان ولیعصر که 2 نفر خانم و 1 نفر آقا هستند می‌دهد و متاسفانه یکی از مصدومان بستری در بیمارستان امیرالمومنین(ع) در کما به سر می برد.

براساس گزارش میدانی و عینی خبرنگار تسنیم، 2معلم مصدوم در بیمارستان ولیعصر(عج) در اتاق عمل مورد جراحی قرار گرفته که براساس نظر مسئولان بیمارستان احتمال جراحی برخی دیگر از این مصدومان نیز وجود دارد.

متاسفانه 5خانم و 3آقا در بیمارستان ولیعصر(عج) بستری بوده و 2مصدوم دیگر در بیمارستان امیر المومنین، که 10مصدوم حادثه دلخراش رانندگی در محور بازنه-شازند هستند.

باتوجه به وقوع سوانح مختلف رانندگی در یکی از روزهای تلخ استان مرکزی که جمع بسیاری مصدوم یا کشته شدند، کارکنان بسیاری از بخش بهداشت و درمان استان در بیمارستان ولیعصر(عج) اراک و بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک درحال خدمت‌رسانی هستند که مشاهدات عینی خبرنگار تسنیم از حضور بسیار پزشکان و پرستاران علوم پزشکی در بخش های مختلف درمانی بیمارستان‌ها حکایت می‌کند.

از سوی دیگر، حضور مادران، پدران، همسران و بستگان این معلمان مصدوم در بیمارستان که یکی تسبیح به دست صلوات می‌فرستد، مادری چشم گریان به تخت و فرزند مصدومش می نگرد، همسری که در کنار تخت شوهرش ایستاده می بارد صحنه‌های جگرسوزی را ایجاد کرده است.

پرستاری که نگران وضعیت برخی بیماران بدحال این سوانح است، به آرامی به خبرنگار تسنیم می‌گوید تمام تلاش کادر پزشکی برای درمان این بیماران به کار گرفته شده، اما نیاز به دعای خیر مردم و خانواده‌هاست.

با هرگونه هنجارشکنی در رانندگی و رانندگان متخلف به شدت، بدون اغماض و قاطع برخورد می‌کنیم

رئیس پلیس راهور استان مرکزی با اشاره به حوادث رانندگی در استان مرکزی از برخورد قاطع با متخلفان رانندگی خبر داد و به خبرنگار تسنیبم گفت: با هرگونه تخلف رانندگی در سطح استان مرکزی بدون اغماض، قاطعانه و به‌شدت برخورد می‌کنیم.

سرهنگ ابوالفضل امیدی افزود: کارکنان پلیس راهور در استان مرکزی با جدیت و قاطعیت با هرگونه تخلف رانندگی برخورد می‌کنند و این درحالی است که اولویت ما حفاظت از سلامت مردم و پیشگیری از وقوع هرگونه سانحه دلخراش همچون حوادث دلخراش امروز است.

وی تصریح کرد: آنچه که به منظور کاهش تصادفات مدنظر همکاران ما بوده برخورد قاطع با تخلفات حادثه‌ساز است و در این زمینه هیچگونه اغماضی نداریم، مورد بعدی همکاری، تعامل و هماهنگی با سازمان‌های دخیل در امر ترافیک است که خوشبختانه تا امروز وضعیت خوبی نسبت به تعامل با این سازمان‌ها داشتیم.