جمعیت ایران به بیش از 80 میلیون نفر رسید

حمید درخشانی‌نیا معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور اظهار کرد: در حال حاضر نرخ رشد طبیعی جمعیت در کشور ما بدون در نظرداشت مهاجرت‌ها 1.43درصد است.

 

وی از وقوع بیش از 783 هزار و 230 تولد در 6 ماهه اول امسال در کشور خبر داد و افزود: میزان ثبت موالید به ازای هر هزار نفر جمعیت در کشور 19.8 در هزار است.

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور به ثبت به موقع ولادت‌ها در کشور به عنوان یک دستاورد برای ثبت احوال نام برد و تصریح کرد: 98.3 درصد تولدها در کشور به طور میانگین در بازه زمانی قانونی انجام می‌شود ضمن اینکه این رقم در استان که از استان‌های پیشرو در این بخش است 99.6درصد است.

وی میانگین سن مادران ایرانی در زمان تولد فرزندان را 28.5 سال اعلام کرد و افزود: مادران گروه سنی 25 تا 29 سال بیشترین سهم را در بین گروه‌های سنی مختلف در این شاخص دارند.

درخشانی‌نیا سهم مادران این گروه سنی در تولدها را 31 درصد برشمرد و خاطرنشان کرد: این شاخص در استان سمنان 33درصد است ضمن اینکه میانگین سنی مادران سمنانی در زمان تولد فرزندان با 3دهم درصد بیشتر از میانگین کشوری 28.8درصد است.

وی بااشاره به ثبت 97.9درصدی مرگ‌و میرهای 6ماهه اول امسال کشور در زمان قانونی گفت: در 6 ماهه اول 95  ، 182 هزار و 254 ایرانی براساس مدارک ثبت شده امسال، دار فانی را وداع گفتند.

 

وی ادامه داد: مهمترین دلیل این تاخیرها دلایل فنی و اختلال در سامانه صدور کارت‌ها بوده چرا که این طرح به‌خاطر مسائل امنیتی و لزوم حراست و حفاظت از اسناد هویتی با حساسیت خاص اجرایی می‌شود لذا این تاخیرها به‌وجود آمد.

وی بااشاره به اینکه مردم کارت ملی خود را در اختیار دارند افزود: باتوجه به وجود این کارت ملی، تاخیر در تحویل کارت‌های هوشمند چندان مشکلی ایجاد نمی‌کند لذا با آرامش و اطمینان خاطر بیشتر همکاران ما پیگیر صدور این اسناد هویتی هستند.

وی از تلاش سازمان ثبت‌احوال کشور برای تسریع در صدور این کارت‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: پایان سال آینده بیش از 20 میلیون ایرانی کارت هوشمند خود را دریافت می‌کنند.