حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمود علوی در جلسه شورای اداری استان لرستان با اشاره به جایگاه بسیار مهم ولی‌فقیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهارداشت: نشانه ولایتمداری در این است که افراد در هر شرایطی به فرمایشات رهبری عمل کنند.

وی با تأکید بر ضرورت تبعیت از فرامین رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب (حفظه الله) بر جلوگیری از دوقطبی شدن جامعه تأکید داشته‌اند که این مهم به‌منظور حفظ وحدت جامعه و نوع واکنش به مصلحت‌اندیشی ولی‌فقیه، یک امتحان الهی است و مادامی‌که قدردان ولایت‌فقیه باشیم، دشمن نمی‌تواند به کشور آسیب برساند.

وزیر اطلاعات بابیان اینکه نزاع جامعه را زمین‌گیر می‌کند و سبب شکستن ابهت می‌شود، عنوان کرد: امروز محور وحدت امت اسلامی رهبری است.

وی بیان کرد: به تعبیر رهبری معظم امنیت بی‌بدیل کشور نتیجه وحدت، همدلی و هم‌افزایی دستگاه‌های اطلاعاتی، نظامی، انتظامی، بسیج، دستگاه قضایی و دستگاه‌های سیاسی کشور است.

علوی تصریح کرد: باید پاسخ عداوت برخی افراد با رفتارهای دوستانه داده‌شده و جامعه، به‌ویژه مسئولان روابط محبت‌آمیز با یکدیگر داشته باشند.

وی  با اشاره به آیات و احادیث مختلف در ارتباط با ضرورت رفتار محبت‌آمیز و خدمت به مردم گفت: در شرایط کنونی، ارزش مسئولیت به گره‌گشایی از کار مردم است بنابراین مدیران باید زمینه را برای تقویت نظام و امیدواری مردم فراهم کنند.

وزیر اطلاعات اظهارداشت: حرکت و خدمت باید در چارچوب اسلام باشد و از تعرض به حقوق مردم ازجمله مال، آبرو و ناموس جلوگیری شود.

وی بابیان اینکه کشور جمهوری اسلامی با مدیریت جهادی، بسیجی و حزب‌اللهی پیش رفته است، افزود: مدیریت حساب‌شده، بی‌ادعا و فداکارانه کشور را می‌سازد.

علوی به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: این دوران، یادآور امام (ره)، شهدا و حماسه‌آفرینان سلحشور جنگ تحمیلی است و دفاع مقدس ریشه در عقل، عشق و ایمان حماسه‌آفرینان دارد.

وی  بیان کرد: قوم لر نیز در دفاع مقدس حماسه‌ها آفریده و جان‌فشانی‌های فراوان در اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته‌ است.

وزیر اطلاعات امنیت حاکم بر استان لرستان را در حد مناسب و مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این مهم به دلیل همدلی میان مسئولان استان ایجادشده است و امروز امور استان روبه‌راه است و نبض کار در لرستان به‌خوبی می‌تپد.