بارزانی: دربارۀ حل مشکلات با العبادی توافق کردیم

 مسعود بارزانی روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با حیدر العبادی گفت: با آقای نخست وزیر درباره حل کلیه مشکلات از جمله بحران اقتصادی و موضوع نفت و گاز به توافق رسیدیم.

بارزانی با تأکید بر آمادگی کامل برای همکاری با العبادی افزود: ما چالش های بزرگی پیش رو و اولویت های مشترکی داریم که از آن جمله می توان به سرکوب کردن تروریست های داعش و همچنین پاکسازی کامل خاک عراق از این جنایتکاران اشاره کرد.

بارزانی هدف از دیدار خود از بغداد را "اعلام تأیید کامل و حمایت قوی از حیدر العبادی" عنوان و تصریح کرد: ما بر این باوریم باید درباره کلیه مشکلات و مسائل با بغداد به توافق برسیم و منطقه کردستان با توجه به اینکه عراق را عمق استراتژیک خود می داند چنین دیدگاهی دارد، همچنین روابط ما در حال حاضر و در آینده باید براساس تفاهم با بغداد انجام گیرد.

رئیس منطقه کردستان عراق افزود: هماهنگی خوبی میان فرماندهان نیروهای مسلح عراق با برادران پیشمرگه شان وجود دارد، و نقشه دقیق و حساب شده ای برای آزادسازی موصل تدوین کرده اند.

مسعود بارزانی خاطرنشان کرد: به برادرانمان در شهر موصل اطمینان می دهم که آینده امنی در پیش خواهند داشت، و از ظلم و استبداد تروریست های داعش رهایی خواهند یافت.

مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق روز پنج شنبه برای بررسی مسائل متعدد و دیدار با رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس پارلمان و شمار دیگری از مقامات این کشور وارد بغداد شد.