گابریل با دفاع از اسرائیل نباید به سیاست روحانی ضربه بزند!

دویچه وله از قول یک عضو هیئت نظارت شرکت آلمانی فورفایت نوشت: «وزیر اقتصاد آلمان پیام‌های متضادی فرستاده است. گابریل و یا دیگر سیاستمدارانی که به ایران سفر می‌کنند نباید با زیاده‌خواهی به سیاست روحانی ضربه بزنند. بخش اقتصادی از پیام‌های متضادی که آقای گابریل فرستاده راضی نیست. وقتی وی به عنوان وزیر اقتصاد به ایران می‌رود انتظار می‌رود که مسائل مربوط به روابط اقتصادی را مطرح بکند و وقتی وزیر خارجه می‌آید می‌تواند مسئله اسرائیل و یا مسائل دیگر سیاسی را طرح بکند.»

بیشتر بخوانید: طرح موضوع حقوق بشر وظیفه دشوار گابریل در سفر به تهران

این کارشناس خاطرنشان کرد: «رئیس قوه قضائیه ایران گفت که دولت نباید گابریل را به ایران راه می‌داد. اصولگرایان هم صحبت‌های گابریل را دخالت در امور داخلی ایران تلقی کردند. به نظر من صحبت‌های گابریل کمکی به اقتصاد آلمان نکرد.

این کارشناس گفت: مشکلات تجاری با سفر گابریل به تهران هم حل نشد و مشکلات بانکی و امور مالی همچنان لاینحل مانده است. با توجه به اینکه بانک‌های بزرگ آلمانی در آمریکا هم فعال هستند، طبیعتا از بازگشت تحریم‌ها بیم دارند. روحانی باید مورد حمایت اقتصادی غرب قرار بگیرد.

دویچه وله خاطرنشان کرد: از تابستان 94  تاکنون نزدیک به 20 هیئت تجاری از آلمان به ایران سفر کرده‌اند. بر اساس اظهارات مسئولان اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان، حدود 10 هیئت دیگر نیز تا پایان سال جاری میلادی به ایران سفر خواهند کرد. اما به رغم سفر این هیئت‌ها مشکلات بانکی و امور مالی هنوز لاینحل مانده است.