حدادعادل: مخالفان اصولگرایان هم امروز دلواپس‌ اوضاع کشورند‌

غلامعلی حدادعادل عصر امروز در اختتامیه نمایشگاه مهر درخشان در حرم منور رضوی اظهار داشت: برای من افتخار بود که امشب در این نمایشگاه که به همت آستان قدس رضوی در جوار بارگاه رضوی برگزار شد حضور یابم، برپایی این نمایشگاه در سال اقدام و عمل را باید در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و به فال نیک گرفت.

وی افزود: امام رضا (ع) فرموده‌اند که من از شروط توحید هستم و معنی این حرف این است که توحید بدون ولایت محقق نمی‌شود.

مشاور مقام معظم رهبری تصریح کرد: در واقع توحید وقتی محقق می‌شود که به دست ولی خدا در جامعه برقرار شود و اگر ولایت امام رضا (ع) که ولایت پیشوایان معصوم است شرط توحید است پس انقلاب اسلامی زنده کننده اسلام است.

حدادعادل با بیان اینکه همه دشمنی‌ها با این انقلاب بر سر این بوده که حاکمیت دین و خدا را وارد حکومت و سیاست کرده است، گفت: اختلاف بنیادی با غرب نیز از اینجا شروع شد چرا که غرب پس از دوران قرون وسطی با حکومت دین مخالف بود.

وی افزود: در واقع ولایت فقیه به عنوان پرتویی از ولایت است که در این دنیا ظلمانی چراغ دین را روشن کرده است.

مشاور مقام معظم رهبری با بیان اینکه در منظومه و مجموعه امکانات کشور آستان قدس رضوی باید به معنای تمام کلمه در خدمت انقلاب باشد، گفت: انقلاب نیز باید در خدمت آستان قدس رضوی بوده و این دو از هم جدایی ندارند بنابراین خوشحالی ما در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل این است که با تشخیص درست تولیت آستان قدس رضوی و همت جوانان فعال در این آستان بخش کوچکی از ظرفیت آستان قدس در خدمت شعار سال قرار گرفت.

حدادعادل با اشاره به اینکه هیچ ظرفیت دینی و فرهنگی بالاتر از آستان قدس رضوی وجود ندارد، تصریح کرد: همیشه باید طوری رفتار و برنامه‌ریزی کنیم که 27 میلیون زائر مشهد‌الرضا وقتی به شهر و دیار خود بر می‌گردند یک مسلمان ایرانی برتر از نظر خدمت به انقلاب و اسلام باشند.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی مدرسه بزرگ ملی تلقی می‌کنیم که جمعیت برای آموزش به این آستان می‌آیند؛ در واقع آموزش زوار روش خاص خودش را دارد و این کاری که امسال در نمایشگاه مهر درخشان انجام شد یک آموزش است.

مشاور مقام معظم رهبری با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب دشمنان به دنبال ضربه زدن و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بودند، گفت: جنگ تحمیلی را نیز با همین تفکر راه انداختند و امروز جمع‌بندی این شده که یک جنگ اقتصادی همراه با مقابله فرهنگی را دنبال کرده و در واقع از دو طریق با برنامه عمل می‌کنند.

حدادعادل خاطرنشان کرد: تحریم‌ها و مسئله هسته‌ای دروغ و بهانه‌ای بود برای فشار اقتصادی به ملت ایران تا مردم به دلیل مشکل اقتصادی دچار انحراف فرهنگی شوند.

وی تصریح کرد: دشمن درصدد بود فقر، بیماری و اعتیاد را در جامعه افزایش دهند و از طریق جنگ نرم مردم را متمایل به مصرف کالای غرب کرده و از انقلاب خود دور سازند تا سرمایه مردمی از انقلاب بگیرند و در مقابل نظام بایستند.

مشاور مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه حضور مردم در عرصه نظام جمهوری اسلامی و صحنه سیاسی سرمایه انقلاب بوده است،گفت: برنامه اصلی دشمن این است که این سرمایه از انقلاب گرفته و مردم را از مسیر انقلاب منحرف سازند.

حدادعادل با بیان اینکه مقام معظم رهبری مدت‌هاست که مردم و مسئولان را به اقتصاد مقاومتی دعوت و سفارش می‌کنند، تصریح کرد: بنده اطلاع دارم که مقام معظم رهبری در هیچ امری به اندازه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اهتمام نداشته‌اند و به این میزان سفارش نکرده و دغدغه نداشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه مهر درخشان را از این جهت مهم بودد که از جنس اقدام و عمل است و یک فراهم‌سازی تا از حضور زوار در موقعیت آخر تابستان استفاده کنند به طوری که در فضای مرده‌ای که پیش از این شاید 20 نفر هم بازدیدکننده نداشت کاری انجام شد که 500 هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند.

مشاور مقام معظم رهبری افزود: آنهایی که در مشهد هستند فهمیدند که کالای ایرانی را خرید کنند و آنهایی که در شهرستان‌ها بودند نیز پیام این نمایشگاه را به شهر خود رساندند.

حدادعادل با بیان اینکه این اختتامیه به معنای پایان کار نیست، بیان کرد: این اختتامیه در واقع به معنای تایید این کار و تجدید پیمان با رهبری است و ادامه آن در صور بزرگتر برای ایجاد بازار بزرگتر با شعار "کالای ایرانی خانواده ایرانی" است.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً در این راه موفق می‌شویم زیرا مردم ما به کشور خود علاقه دارند و مصداق این امر را در زمان افتخارآفرینی و در مقابل آن حق‌خوری ورزشکارانمان در بازی‌های المپیک دیدیم که مردم چگونه واکنش و ابراز احساسات نشان دادند.

مشاور مقام معظم رهبری تصریح کرد: در واقع مردم به سرافرازی و استقلال کشور علاقه‌مندند و ما باید این سرمایه را قدر بدانیم و مدیریت کنیم. در راستای حمایت از تولید داخلی تولیدکننده باید تقویت و مصرف‌کننده هدایت شود.

حدادعادل با تأکید بر اینکه باید جلوی قاچاق را بگیریم، تصریح کرد: مسئله قاچاق ریشه تولید را می‌سوزاند لذا باید جدی گرفته شود و بازار عرضه را اصلاح و درست کنیم بنابراین در این راستا صداوسیما برای تبلیغ کالای ایرانی نباید اول از همه به فکر این باشد که بهای تبلیغ را بگیرد.

وی افزود: کار از این حرف‌ها گذشته ‌و امروز همه نهادها و امکانات کشور باید پشت اقتصاد مقاومتی و تولید ملی بایستیم.

مشاور مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه نباید بگوییم جنس ایرانی به درد نمی‌خورد، تصریح کرد: این حرف اهانتی به ملت ایران است؛ در واقع یکی از راه‌های اینکه جنس بهتر تولید شود این است که میزان فروش بالا برود و برای بالاتر رفتن فروش باید قدری تحمل کنیم.

حدادعادل خاطرنشان کرد: مردمی که پیکر تکه‌تکه شده فرزندانشان را در جریان جنگ تحمیلی و برای دفاع از اسلام تحویل گرفتند مسلماً می‌توانند کمی پایین بودن کیفیت اجناس داخلی را تحمل کنند.

وی با بیان اینکه تولیدکننده نیز باید انصاف داشته باشد، گفت: تولیدکنندگان داخلی دائماً باید به این فکر باشند که عیب محصول خود را برطرف کرده و کیفیت آن را ارتقاء بخشند.

مشاور مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: کسی که لغت ایرانی در اختیارش است اما به سراغ لغات خارجی می‌رود شاید در ذهنش نیز چنین باشد که به جای کالای ایرانی کالای خارجی بخرد بنابراین به این مسئله نیز باید توجه شود.

حدادعادل ادامه داد: حضرت آقا همانطور که در مصرف کالای ایرانی توصیه می‌کنند در حفظ زبان فارسی نیز سفارش می‌کنند بنابراین باید مراقب این جنبه نیز باشیم.

وی با بیان اینکه سراسر ایران باید به اقتصاد مقاومتی کمک کنند، گفت: شهر مشهد با 27 میلیون زائر نباید به میدان و بازار گسترده فروش تولیدات خارجی تبدیل شود، در واقع همانطور که قداست شهر مشهد در امور فرهنگی باید حفظ شود در این زمینه نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا مکانی برای خالی کردن جیب مردم نباشد.

مشاور مقام معظم رهبری با بیان اینکه تحریم‌ها هنوز ادامه دارد، تصریح کرد: می‌گویند همه چیز درست شده اما فقط روابط بانکی درست نشده ‌در حالی که این به معنای همه چیز است و لذا تحریم‌ها ادامه دارد.

حدادعادل خاطرنشان کرد: دیروز فقط ما دلواپس بودیم اما امروز همه دلواپسند و کسانی که دیروزی ما مسخره می‌کردند امروز دلواپس‌تر از ما شدند.

وی با اشاره به سفر وزیر اقتصاد آلمان به ایران گفت: وزیر اقتصاد آلمان قبل از اینکه به ایران بیاید شرط همکاری با ایران را این دانسته که ایران رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد که معنی آن این است که ما برای یک کمک احتمالی از آرمان حمایت از فلسطین خود دست برداشته و بر رژیم جعلی صهیونیستی میدان داده و صحه بگذاریم.

مشاور مقام معظم رهبری ادامه داد: عجیب‌تر از این آن است که وزارت امورخارجه اعلام کرد که اجازه دخالت به امور داخلی خود را به کشورهای دیگر نمی‌دهیم که ما انتظار موضع صریح‌تری داشتیم اما با وجود تمام اینها وزیر اقتصاد آلمان به ایران آمد و قراردادهایی نیز بسته شد.

حدادعادل با بیان اینکه قصد دشمن این است با فشار اقتصادی ما را از آرمان‌های خود دور کنند،گفت: این حرف‌ها را می‌زنم تا قبح آن را دور و کم کنم بنابراین ما باید پای آرمان‌ها بایستیم، چرا که مردم متدین و باهوشی داریم و اگر این سرمایه به خوبی مدیریت شود با تکیه بر اقتصاد مقاومتی می‌توان جلو توطئه دشمن را گرفت.

وی افزود: امیداریم بتوانیم جنس ایران با کیفیت بهتر و قیمت کمتر عرضه کنیم و شاهد این باشیم که بازارهای بیشتری از تولیدات داخلی در مشهد و شهرهای دیگر کشور برپا شود.

مشاور مقام معظم رهبری ضمن تشکر از آستان قدس رضوی و همکاران آنان در برگزاری نمایشگاه مهر درخشان بیان کرد: بینش و راهی را که در پیش گرفته‌اند درست است چرا که خدا و امام رضا(ع) راضی است و قطعاً مقام معظم رهبری راضی هستند زیرا اقدام و عمل را در این راه انجام داده‌ایم.