بررسی علل حادثه در امور مالیاتی نور توسط نهادهای انتظامی

علی‌اکبر حمزه‌ای در واکنش به حادثه روز گذشته در اداره امور مالیاتی شهرستان نور، اظهار کرد: حادثه‌دیده روز گذشته در اداره دارایی و مالیاتی شهرستان نور هیچ بدهی مالیاتی در سال‌های گذشته نداشته و مالیات عملکرد سال 94 وی نیز مبلغ 550 هزار تومان است و پس از بررسی‌های اولیه این حادثه مشخص شد، مودی فوت شده شاغل در صنف خرازی بوده و هیچ مشکل مالیاتی یا بدهی مالیاتی نداشته است.

وی درباره وضعیت پرونده مالیاتی این فرد، خاطرنشان کرد: مالیات سال‌های 1391 تا 1393 این مودی به ازای هر سال مبلغی در حدود 550 هزار تومان بوده که  این فرد مالیات‌های خود را پرداخت کرد، حتی در سال 1395 و بابت عملکرد سال 1394 در اجرای تبصره پنج ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم و توافقی که با اتحادیه‌ها مبنی بر عدم افزایش مالیات‌ها انجام شد و همان میزان مالیات (حدود 550 هزار تومان) به عنوان مالیات قطعی عملکرد سال 1394 در نظر گرفته شده و به این فرد ابلاغ شد.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران بیان کرد: در حال حاضر نهادهای انتظامی در حال بررسی این موضوع به منظور ریشه‌یابی و بررسی علل اصلی این حادثه تاسف‌بار هستند.

حمزه‌ای با بیان اینکه دستورات لازم به منظور بررسی موضوع از سوی رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ شده، گفت: یک تیم ویژه به منظور بررسی موضوع به مازندران اعزام شدند.