توقف تیر اندازی‌ها در آبادان

سرهنگ محسن تقی زاده فرمانده نیروی انتظامی شهر آبادان در جلسه‌ای که به مناسب هفته ناجادر تالار مهر این برگزار شد، ضمن تقدیر تشکر از حضور بزرگان شهر در محفل نیروی انتظامی گفت: نقش شیوخ در بحث امنیت بسیار مهم و اساسی است و اینکه افراد طایفه از بزرگان خود حرف شنوی دارند بسیار موضوع مهم و ارزشی است که در بحث تیراندازی ها می‌تواند به آن تکیه کرد و این بزرگان می توانند پلیس را در رسیدن به این امر یاری کنند.

 

وی افزود: جنگ تمام شده و نباید در هر مراسمی دست به اسلحه ببریم و باید فرهنگ غلط استفاده ازسلاح را از بین جوانان مان حذف کنیم.

 

در ادامه امام جمعه شهرستان آبادان ضمن تبریک هفته ناجا گفت: بزرگان بایستی بزرگی کنند و امر به معروف نهی ازمنکر که وظیفه همه مسلمانان است در بین شیوخ و بزرگان شهر بیشتر دیده شود.

 

وی افزود:عشایر عرب در 8 سال جنگ تحمیلی دین داری خود را ثابت کردند و حال نیز باید نظام را در برقراری امنیت یاری کنند.

 

ابراهیمی پور گفت: رسم های غلط تیراندازی درمراسم های شادی و عزا حذف گردد و نباید بگذاریم این رسم دوباره در فرهنگ ما جا پیدا کند.

 

در ادامه دکتر احمد شیر علی‌زاده، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبادان ضمن تبریک به مناسبت هفته ناجا گفت: همدلی مردم و عشایر باعث پیروزی و سربلندی نظام جمهوری اسلامی در دنیا گردیده و بهترین حافظان امنیت همین مردم هستند.

 

شیرعلی‌زاده افزود: از بزرگان و سران طوایف تقاضای همدلی و همکاری را داریم و پس از جلسه‌ای که با سران طوایف توسط دادگستری و نیروی انتظامی تشکیل شد اتفاقات بسیار خوبی رخ داد و آمار تیراندازی ها و نزاع های دسته جمعی کاهش پیدا کرده است.

 

دادستان آبادان گفت: در قانون آمده که تیراندازی جرم و فرد تیرانداز مجرم است و تیراندازی باعث رعب وحشت درجامعه می گردد.

 

 شیرعلی زاده افزود: خوشبختانه مدتی است که شاهد جرایم کمتری در شهر هستیم.