گل مالی کردن خودروها در ایام محرم خلاف قانون بوده و پلیس با چنین اقداماتی برخورد می‌کند

سرهنگ منوچهر مرادی رئیس پلیس راهور استان لرستان ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان به گل مالی کردن خودروها توسط برخی رانندگان در سطح استان در ایام محرم اشاره نمود و بیان داشت: برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی هرگونه گل مالی وسایل نقلیه که باعث کم شدن میدان دید راننده شود ممنوع می باشد لذا پلیس مطابق قانون با خودروهایی که گل مالی شده باشند برخورد می کند.

 

وی افزود: گل مالی خودروها علاوه براینکه میدان دید راننده را کم می کند بعضا باعث نامشخص شدن پلاک خودرو نیز می شود که این خلاف قانون است.

 

رئیس پلیس راهور استان لرستان همچنین به شعار نویسی پشت شیشه خودروها در ایام محرم نیز اشاره نمود و عنوان کرد: اگر شعار نویسی هم بگونه ایی باشد که دید راننده را کم کند خلاف قانون بوده و پلیس با این موارد نیز برخورد می کند.

 

وی در ادامه ابراز داشت: از همشهریان عزیز درخواست می‌کنیم  که در محله‌های خود به عزاداری بپردازند چرا که در ایام محرم و به ویژه شب‌ها که هیئت های عزاداری  به خیابان می‌آیند تردد سخت می شود و رفت و آمد های غیر ضروری ترافیک سنگینی را بوجود می‌آورد.

 

سرهنگ مرادی خاطر نشان کرد: از هیئت های مذهبی هم خواهشمندیم در صورتی که عزاداران را جابه جا می کنند ،از وسایل نقلیه مناسب استفاده کنند چرا که بعضا برای جابه جایی عزاداران از وسایلی مانند وانت استفاده می شود که با توجه به خطراتی که ممکن است برای سرنشینان بوجود بیاید،پلس مطابق قانون مجبور به جلوگیری از تردد این وسایل می شود .

 

وی همچنین  تردد موتورسیکلت ها در بین هیئت های عزاداری را ممنوع و خلاف قانون دانست و ادامه داد:عزیزانی هم که جایگاه و تکیه برپا می کنند نباید در سطح سواره خابان باشد چرا که این کار منجر به گره ترافیکی می شود.

 

رئیس پلیس راهور استان لرستان ادامه داد:شهروندان عزیز همچنین باید به این موضوع هم توجه داشته باشند که برپا کردن تکیه و نصب داربست در معابر و پیاده رو ها هم نباید صورت بگیرد چرا که مشکلاتی را بوجود می‌آورد، و امیدواریم همه شهروندان عزیز و هیئت ها به این مسائل توجه کنند.