۵۰۰ هزار میلیارد تومان در پروژه‌های ناتمام کشور راکد مانده است

محمود بهمنی در جلسه شورای اداری استان البرز که ظهر امروز در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از وظایف مسئولان رونق در اشتغال است اظهار داشت: به استانها وام 160 هزار میلیاردی تخصیص داده شده است.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید کمیته‌هایی برای پیگیری پرداخت این وامها از بانکها به متقاضیان تشکیل شود افزود: هر تسهیلاتی که به مصرف برسد سبب ایجاد اشتغال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی 3 کارخانه در استان البرز 421 نفر مشغول به‌کار شده‌اند ادامه داد: با راه‌اندازی یکی دیگر از کارخانه‌ها در استان 2500 نفر به‌کار مشغول می‌شوند.

بهمنی با بیان اینکه اگر کارخانه‌هایی که در حال حاضر خوابیده‌اند راه‌اندازی شوند برای اشتعال کل استان البرز کافی است بیان کرد: در حال حاضر 500 هزار میلیارد تومان در پروژه‌های کشور بلاتکلیف است.

رئیس‌کل سابق بانک مرکزی با اشاره به اینکه 900 هزار میلیارد تومان برای بدهی به پیمانکاران، بانکها و تامین اجتماعی تصویب شده است اظهار داشت: سرمایه کشور ما نیروی انسانی است که اگر به آن توجه نشود برای سازمانها گرفتاری ایجاد می‌شود.

بهمنی با بیان اینکه در نیمه دوم سال هنوز بودجه بلاتکلیف است افزود: سالها است که طرح‌های زودبازده خوابیده است و بهتر است به جای کلنگ‌زنی این طرحها احیا شود.

وی با اشاره به اینکه مترو شهری استان تا خرداد ماه سال آینده راه‌اندازی می‌شود ادامه داد: با راه‌اندازی مترو نزدیک به 70 هزار نفر به شهر هشتگرد می‌آیند که باید برای مسئله تامین آب آنها فکری شود.

بهمنی در رابطه با FATF اظهار داشت: ایران جزو چند کشور سلامت در زمینه پولشویی است.

وی با اشاره به اینکه ما با پذیرش FATF در دنیا خود را به عنوان خاطی معرفی می‌کنیم گفت: قانون مبارزه با پولشویی از هزار سال پیش در دین اسلام مطرح شده است.

بهمنی با بیان اینکه ما در زمینه قاچاق مبارزه می‌کنیم افزود: در 3 سال اخیر 3 هزار و 600 شهید در راه مبارزه با مواد مخدر در مرزها تقدیم کرده‌ایم.