پیشتازی ژوپه نسبت به اولاند در انتخابات فرانسه

به نقل از رویترز، نظرسنجی انجام شده توسط موسسات "هریس اینتراکتیو" و "یوگاو" که برای شبکه آی تله و هافینگتون پست انجام شده، حاکی است میزان اعتماد رای دهندگان فرانسوی به آلن ژوپه با افزایش روبرو شده و این مساله خبر بدی برای نیکولای سارکوزی به شمار می رود. این نظرسنجی نشان می دهد که میزان محبوبیت اولاند نسبت به ماه گذشته با افزایش همراه شده است.

این نظرسنجی نشان می دهد که آلن ژوپه می تواند در انتخابات مقدماتی نوامبر در برابر سارکوزی جدی ترین رقیب خود با 39 درصد آرا در برابر 35 درصد به پیروزی دست یابد.

نظرسنجی اواسط سپتامبر نشان می داد که این دو نفر رقابت شانه به شانه ای دارند و هر یک موفق به کسب 37 درصد آرا می شوند.

این نظرسنجی در ادامه افزود: در دور دوم انتخابات ، ژوپه می تواند 53 درصد آرا را در کسب کند و در مقابل سارکوزی موفق به کسب 47 درصد آرا خواهد شد.

نظرسنجی دیگری که توسط موسسه یوگاو انجام شده حاکی است که میزان محبوبیت اولاند در بین رای دهندگان به 16 درصد رسیده است. این رقم در نظرسنجی ماه می به 14 درصد رسیده بود.

افزایش محبوبیت اولاند در شرایطی است که آمارهای جدید اقتصادی در فرانسه نشان می دهد که نرخ بیکاری همچنان رو به افزایش بوده است. نرخ بیکاری فرانسه هم اکنون به بیش از 10 درصد رسیده و بیکاری جوانان همچنان بزرگترین نگرانی رای دهندگان به شمار می رود.