فانی به‌جای استعفا از مردم عذرخواهی کند

حسین مقصودی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تأکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش، اظهار کرد: 72 نفر از نمایندگان استیضاح فانی را امضاء کردند و پس از چندی 17 نفر امضای خود را پس گرفتند لذا هنوز 54 نماینده دیگر به‌صورت جدی خواهان استیضاح هستند.

 

وی برخی از اخبار منتشرشده مبنی بر حذف استیضاح فانی را کذب محض عنوان کرد و افزود: متأسفانه برخی از نمایندگان به‌واسطه وزیر کمیته‌ای به‌عنوان کمیته میانجی‌گری را تشکیل دادند ولی بنده نام این کمیته را معامله‌گری می‌گذارم و نمایندگان خواهان استیضاح به‌هیچ‌عنوان تابع میانجی نیستند.

 

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخطار 14 نماینده مجلس به هیئت‌رئیسه برای اعلام وصول استیضاح بیان کرد: بر اساس آیین‌نامه بعدازاینکه کمیسیون مرتبط استیضاح را به هیئت‌رئیسه ارائه می‌دهد باید در نخستین جلسه مجلس استیضاح اعلام وصول شود ولی متأسفانه هیئت‌رئیسه تاکنون تخلف ماده 18، 20 و 23 را انجام داده است.

 

مقصودی ادامه داد: نمایندگان مجلس تذکر مجدد خود را نسبت به این اقدام انجام داده‌اند و کسانی که تذکر را امضاء نکرده بودند به‌صورت نطق اعتراض خود را به رئیس مجلس و هیئت‌رئیسه اعلام کردند.

 

وی با تأکید بر اینکه موضوع استیضاح فانی همچنان به قوت خود باقی است، تصریح کرد: در این موضوع به‌هیچ‌عنوان درگیر مسائل حاشیه‌ای نخواهیم شد و با  قدرت‌ها و لابی‌گری‌های برخی مقابله خواهیم کرد.

 

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین پیام استیضاح فانی را دفاع از قشر فرهنگی کشور دانست و عنوان کرد: این استیضاح شرایطی را برای مسؤولان ایجاد کرده است که می‌دانند نمایندگان مجلس هیچ‌گاه برای دفاع از حقوق اقشار مختلف مردم کنار نمی‌آیند.

 

مقصودی با اشاره روند تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان یادآور شد: مسائل مرتبط با این صندوق در حال بررسی است و کاش وزیر آموزش‌وپرورش به‌جای استعفا حداقل از مردم عذرخواهی می‌کرد.

 

وی بیان اینکه نمایندگان خواهان استیضاح به یکی از معاونین وزیر ایراداتی گرفته‌اند افزود: فانی در مورد برکناری معاون پارلمانی اعلام کردند که رئیس‌جمهور مانع شده است و برای وزیر جای تأسف دارد که به‌صورت علنی این موضوع را مطرح کند.