اجرای ۲۷۷ پروژه اجتماعی، فرهنگی طی ۱۰سال اخیر در پایتخت

علیرضا جعفری با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی دارای دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری است، گفت: شرکت توسعه فضاهای فرهنگی همواره با به کارگیری روش های مناسب، توسعه پایدار، افزایش غنای مهندسی و فرهنگی فضاهای فرهنگی، مذهبی و ورزشی و رسیدن به سرانه استاندارد فضاهای فرهنگی براساس مستندات طرح جامع را در اولویت کاری خود قرار داده و بر این اساس، طی ۱۰ سال اخیر اقدام به احداث فضاهای فرهنگی بسیاری در مناطق کرده است.

وی اجرای ۲۷۷ پروژه منطقه ای و فرامنطقه ای فرهنگی و اجتماعی را یکی از مهم ترین دستاوردهای این دوره از مدیریت شهری معرفی کرد و افزود: بیشترین تعداد پروژه ها در منطقه ۳ انجام شد و این منطقه با ۳۲ پروژه و اختصاص ۱۱.۵۵ درصد از کل پروژه ها در رده اول توسعه فضاهای فرهنگی و اجتماعی قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی گفت: منطقه ۱۲ نیز با فاصله بسیار اندکی از منطقه ۳ در رده دوم قرار گرفته است. به این معنی که در ۱۰ سال اخیر ۳۱ پروژه جدید در منطقه کلید خورد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

جعفری با یادآوری این نکته که ۱۱.۱۹درصد از کل پروژه های شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در قلب پایتخت اجرا شده است، تصریح کرد: در دوره اخیر مدیریت شهری ۱۸ پروژه فرهنگی و مذهبی در مناطق ۴ و ۲۰ اجرا شده است و به دنبال آن سرانه فرهنگی این مناطق افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در ادامه به اجرای ۵۴ پروژه مطالعاتی منتسب به مناطق پرداخت و گفت: به طور کلی، بیشترین تعداد پروژه ها در سطح منطقه ۳ در راستای تبدیل اراضی عباس آباد به قطب فرهنگی و گردشگری  و منطقه ۱۲ در راستای حفظ بافت تاریخی و ارتقای کیفیت زندگی انجام شده است.