محققان به تازگی سیاره‌ای را کشف کرده‌اند که به گفته آنها یکی از بهترین نامزدها برای یافتن موجودات زنده در فضا به حساب می‌آید.

بر اساس گزارش ایندیپندنت، در سال‌های اخیر دانشمندان به دنبال یافتن سیاره‌هایی هستند که قابل سکونت باشند و بتوان نشانه‌هایی از حیات را در آن‌ها یافت.

ناسا و دیگر سازمان های فضایی در تلاش هستند تا با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها سیاره‌هایی را شناسایی کنند و برنامه هایی را برای جستجوی حیات در آن ها پیش بگیرند.

تا به حال نتایج جالبی بدست آمده و از آن ها می توان به سیاره کپلر اشاره کرد که چندی پیش تبدیل به تیتر اخبار شده بود.

ولی به تازگی سیاره‌ای دیگر شناسایی شده است که نزدیکترین به ما و منظومه شمسی به حساب می‌آید و گفته می‌شود که شرایط حیات در آن مطلوب تر از دیگر سیاره‌های شناخته شده می باشد؛ این سیاره هنوز ناشناخته‌های زیادی دارد که باید کشف شوند.

به دنبال تحقیقاتی که از سال‌ها پیش آغاز شده در نهایت دانشمندان اعلام کردند که سیاره‌ای صخره‌ای را در شاخه «قنطورس پروکسیما» که در نزدیکی منظومه  شمسی قرار دارد را شناسایی کرده‌اند و طبق تحقیقات اخیر نزدیک ترین ستاره به خورشید ما به حساب می‌آید.

در حال حاضر در جهان نزدیکترین سیاره به ما که می‌توان امید به وجود حیات در آن را داشت همین سیاره یعنی پراکسیما B HSJ است.

با توجه به داده‌ها می‌توان این انتظار را داشت که بر روی سطح این سیاره آب مایع وجود داشته باشد و حتی شاید بتوان به آن سفر کرد و یا بگفته برخی حتی بعد از زمین می‌تواند خانه دوم انسان‌ها باشد.

به دلیل موقعیت قرار گیری این سیاره دانشمندان محاسبه می‌کنند که شاید در قرن آینده بتوان جستجوهای رباتیک را در این سیاره آغاز کرد.

یک تیم در آزمایشگاه اخترفیزیک مارسی (CNRS) معتقدند سیاره پروکسیما B، که برای اولین بار در ماه اوت کشف شد، سیاره‌ای است که در آن به احتمال بسیار زیاد آب وجود دارد و بر این مبنا به آن «سیاره اقیانوس» لقب داده‌اند.

وجود آب چشم انداز وسوسه انگیز بودن پروکسیما B را را افزایش می دهد و حتی می تواند خانه زندگی بیگانگان فضایی باشد.

این سیاره مانند زمین به دور پروکسیما قنطورس، نزدیکترین ستاره به خورشید  میگردد و تخمین زده می‌شود جرمی 1.3 برابری جرم زمین داشته باشد.

این سیاره صخره‌ای با داشتن سطحی زمینی به هیچ عنوان یک سیاره گازی نیست و خورشید این سیاره از خورشید ما سردتر است و این بدان معناست که بر روی سطح این سیاره آب مایع در جریان است و دلیل آن دمای مناسب است.

دانشمندان می‌گویند اگر این سیاره دارای اتمسفر باشد دمایی برابر با 31 تا 40 درجه ی ساتیگراد بر روی سطح آن در جریان است و بدون اتمسفر دمایی برابر با -30 تا -40 درجه وجود خواهد داشت.

البته اگر حیاتی بر روی این سیاره وجود داشته باشد کاملا متفاوت از آن چه که بر روی زمین وجود دارد خواهد بود.