مک‌کین حمایت خود از ترامپ را پس گرفتند

 جان مک کین که از برجسته ترین جمهوریخواهان و از حامیان دونالد ترامپ بود بعد از انتشار فایل صوتی معروف حمایت خود را از این کارزار انتخاباتی ترامپ سلب کرد. 

بنابر گزارش رسانه های آمریکایی، فشارها بر «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی به میزان بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و ده‌ها نفر از هم‌‌حزبی‌های وی او را فاقد صلاحیت نامزدی دانسته‌اند.

درخواست‌ها برای کنار رفتن یا کنار گذاشتن ترامپ پس از آن آغاز شد که روزنامه واشنگتن ویدئویی قدیمی را منتشر کرد که این میلیاردر نیویورکی در آن با الفاظی مستهجن به صحبت در مورد زنان پرداخته و از تجربه خودش در ارتباط با زنان متاهل می‌گوید.

مک کین با اشاره به این اظهارات ترامپ گفته است که در انتخابات به ترامپ رای نخواهد داد، هرچند که به هیلاری کلینتون هم رای نمی‌دهد.

کاندولیزا رایس وزیر خارجه پیشین آمریکا نیز گفته است که دونالد ترامپ نباید رئیس جمهور شود.

تعداد زیادی از جمهوری‌خواهان، از جمله «کارلی فیورنا» از زنان سرشناس حزب پیشنهاد کرده‌اند که کمیته مرکزی جمهوری‌خواهان ترامپ را از نامزدی کنار گذاشته و پنس را جایگزین وی کند.

پیش از این جان تون»، «کلی آیوت»، «مایک کراپو»، «لیسا مورکوسکی»، «دن سولیوان»، «شلی مور»، «گوری گاردنر» از جمله سناتورهای جمهوری‌خواهی هستند که حمایتهای خود را ترامپ سلب کرده‌اند.