وظایف کمیته‎امداد و بهزیستی از دیدگاه فتاح
سید پرویز فتاح درجلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این نهاد دربخش حمایت تحصیلی ازدانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت اظهارکرد: این حمایت ها در رشد و شکوفایی فکری و علمی دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت نقش بسزایی داشته است و این در حالی است که فقر در این خانواده ها نتوانسته است راه پیشرفت آنان را سد کند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه رویکرد اصلی برنامه های این نهاد برای توانمندسازی خانواده های تحت حمایت است، افزود: با وجود تخصیص ندادن بخشی از اعتبارات طی یکسال گذشته 400 هزارخانواده تحت حمایت بیمه تامین اجتماعی شده اند.

فتاح با تاکید برلزوم ساماندهی فعالیت خیریه ها و موسسات عام المنفعه خواستار تصویب قانونی جامع از سوی مجلس شورای اسلامی دراین حوزه کاری شد.

وی با بیان اینکه درسال گذشته مردم خیرکشورمان دو هزار و 700 میلیارد ریال صدقه داده اند که صرف امور نیازمندان شده است، افزود: تلاش می کنیم ساختار شکلی و ماهیتی صندوق صدقات را برای ایمن سازی بیشتر به سرعت تغییر داده و با استفاده از روشهای نوین نظیر صدقه پیامکی از طریق ارسال عدد 1 به سرشماره 8877 نصب صندوق های الکترونیکی در ایستگاههای مترو و معابر عمومی از مهمترین روشهایی است که در کنار اصلاح صندوق صدقه مورد توجه گرفته است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه ریشه کنی فقر و محرومیت در کشور نیازمند عزم ملی و مشارکت همه دستگاهها است، گفت: ما از طرح تفکیک وظایف کمیته امداد و سازمان بهزیستی استقبال می کنیم چرا که اجرای این طرح در خدمت رسانی بهتر به نیازمندان موثر خواهد بود.