استقبال رسمی نخست وزیر تایلند از روحانی

حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه به طور رسمی در بانکوک پایتخت تایلند از سوی 'پرایوت چان او چا' نخست وزیر این کشور مورد استقبال قرار گرفت.

این مراسم استقبال رسمی که در سرسرای کاخ نخست وزیری تایلند (تای کوفا) با خوشامدگویی نخست وزیر این کشور به دکتر روحانی آغاز شد، با نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و تایلند ادامه یافت.

رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر تایلند سپس از یگان تشریفات سان دیدند و پس از آن نیز هیأت‌های عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

با اتمام مراسم معارفه، رییس جمهوری دفتر یادبود را امضا و سپس به همراه نخست وزیر تایلند با حضور در مقابل عکاسان، عکس یادگاری گرفتند.

مذاکرات مشترک هیات های عالیرتبه ایران و تایلند نیز بلافاصله آغاز شد .

رییس جمهوری قرار است در ضیافت نهار نخست وزیر تایلند شرکت کند.

روحانی شامگاه شنبه و در آخرین مرحله از ‏سفر خود به منطقه آسیای جنوب شرقی و برای شرکت در دومین اجلاس سران مجمع گفت و گوی ‏همکاری های آسیا، ACD، وارد بانکوک شد.

روحانی در دومین اجلاس سران مجمع گفت وگوی همکاری های آسیا‎ (ACD)  ‎که متشکل از 34 کشور ‏آسیایی است، ضمن سخنرانی، مواضع کشورمان را تبیین و در حاشیه اجلاس نیز دیدارهایی با مقامهای ارشد ‏شماری از کشورها خواهد داشت.

این اجلاس سه روزه که از هفدهم مهرماه با هدف رشد و توسعه در قاره آسیا آغاز شده ، فردا پایان می یابد.

مجمع گفت و گوی همکاری آسیا سال 2002 در جهت تعامل نزدیکتر اتحادیه اقتصادی اروپا و آسیا، ‏شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس، انجمن ملل آسیای جنوب شرقی و اتحادیه کشورهای ‏جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) تاسیس شد‎.‎

افزایش همکاری های اقتصادی و رشد و توسعه کشورهای آسیایی، همکاری های فرهنگی، گردشگری، ‏کشاورزی، محیط زیست و حمل و نقل از جمله اهداف این مجمع به شمار می رود‎.