شوارتزنگر که اصالتی اتریشی دارد، از سال ۱۹۸۳ شهروند ایالات متحده آمریکا و از هواداران حزب جمهوری‌خواه است. بازیگر «نابودگر» اعلام کرد که در انتخابات پیش‌روی ریاست‌جمهوری برای نخستین بار به نامزد جمهوری‌خواهان رای نمی‌دهد. البته او مشخص نکرد که در این انتخابات هوادار چه کسی است.

ستاره سینمای اکشن که اشاره‌ای به سخنان گستاخانه ترامپ درباره زنان نکرده، خود نیز سال ۲۰۰۳ به دلیل رفتارهای ناشایست با زنان با انتقادات گسترده روبرو شده بود.

در همین زمینه شش زن که بین سال‌های ۱۹۷۰ تا سال ۲۰۰۰ در صحنه فیلمبرداری با این شوارتزنگر در تماس بودند، در گفت‌وگو با لس‌آنجلس‌تایمز تجربه‌های خود را از رفتارهای آزاردهنده این بازیگر بازگو کردند.

شوارتزنگر در آغاز این اتهامات را رد کرد، اما سرانجام عذرخواهی کرد و پذیرفت که گاهی رفتارهایی ناشایست از او سرزده است.  

 

این بازیگر بدون بیان دلیل قطع حمایتش از ترامپ شنبه در یک بیانیه نوشت:‌ «برای نخستین بار از سال ۱۹۸۳ که شهروند آمریکا شدم به نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری رای نخواهم داد. همانند بسیاری از آمریکایی‌ها این انتخابات مرا هم سردرگم کرده است. هنوز به طور قطعی نمی‌دانم که به چه کسی رای خواهم داد. من از سال ۱۹۶۸ که به آمریکا مهاجرت کردم با افتخار یک جمهوری‌خواه بوده‌ام. من آن زمان به حزب آبراهام لینکلن، تدی روزولت و رونالد ریگان پیوستم. اما من پیش از آن‌که به جمهوری‌خواه بودنم ببالم به آمریکایی بودنم افتخار می‌کنم. بنابراین به تمام رفقایم در حزب جمهوری‌خواه توصیه می‌کنم که حزبشان را بالاتر از کشورشان قرار ندهند.»‌