اعلام وضعیت فوق العاده در سراسر مصر

 یک منبع ارشد امنیتی در وزارت کشور مصر گفت که همزمان با صدور بیانیه های هشدار از سوی سفارتخانه‌های آمریکا، انگلیس و کانادا و دعوت از اتباع این کشور برای خودداری از سفر به مصر طی روز یکشنبه، نیروهای امنیتی در سراسر این کشور به حالت آماده باش درآمدند.

این منبع افزود که دستگاه امنیتی مصر یک طرح امنیتی برای مقابله با هر گونه چالش های امنیتی تدوین کرده و در همین راستا تدابیر امنیتی در سراسر سینا تشدید و نیروهای امنیتی در سراسر کشور به خصوص جاده قاهره – اسماعیلیه و تمامی جاده های اصلی مصر و اطراف اماکن استراتژیک مستقر شده اند و نیروهای پلیس مخفی نیز در تمامی خیابان ها و میادین حضور دارند.

وی تصریح کرد که مصر تقریبا به یک پادگان نظامی تبدیل شده است.

از سوی دیگر رسانه های مصری با هجمه شدید علیه سفارتخانه های آمریکا، انگلیس و کانادا آنها را به خیانت و همدستی با گروه های تروریستی متهم کردند.

در همین راستا روز گذشته یک افسر پلیس مصر در استان البحیره در مقابل منزل خود هدف تیراندازی از سوی افراد ناشناس قرار گرفت و کشته شد و یک گروه موسوم به «جنبش حسم» مسئولیت این عملیات را پذیرفت.   

از سوی دیگر وزارت خارجه مصر از تمامی سفارتخانه‌های خارجی در قاهره خواست تا از صدور بیانیه های بی دلیل و فاقد هیچ توجیهی خودداری نمایند.

سفارت آمریکا روز جمعه در پیامی به اتباع خود تاکید کرد: لازم است که شهروندان از پیرامون خود آگاهی داشته باشند و تدابیر امنیتی خوبی را در همه وقت در نظر بگیرند.

همزمان سفارت کانادا در قاهره نیز در سایت خود نوشت: ضروری است که هشدار آمریکا به اتباعش درخصوص عدم حضور در اماکن عمومی در روز نهم اکتبر در اطراف قاهره به طور جدی مدنظر قرار بگیرد.

این سفارت برخی تاریخ ها را ذکر کرد و از شهروندانش خواست تا در اماکن عمومی حضور نیابند که از جمله آنها، روز جشن انقلاب 25 ژانویه است.