آیت‌الله علم‌الهدی: لشگر آمران به معروف روز به‌ روز در حال افزایش است

آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی صبح امروز در آئین پایانی نخستین دوره جشنواره مفلحون که در محل دفتر امام‌جمعه مشهد برگزار شد، اظهار داشت: خداوند در قرآن‌کریم می‌فرماید نماز بخوانید، تقوا پیشه کنید، در راه خدا جهاد کنید تا شاید رستگار شوید و رستگاری را تضمین نکرده اما در برخی موارد نظیر امر به معروف و نهی از منکر، خدواند رستگاری آمران به این اصل را تضمین و تثبیت کرده است‌.

وی تصریح کرد: آدمی که وارد این عرصه شد در امتحان مسئولیت، بندگی خدا، عشق و علاقه به مقدسات دینی وغیره پیروز شده بنابراین فلاح و رستگاری او تضمین شده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی با بیان اینکه نتیجه جشنواره و جریان مفلحون این است که ما آمار خود را در این عرصه نشان دهیم، گفت: بنا شد چهره‌های برتر امر به معروف و نهی از منکر در همه دوران‌ها مشخص شود و  این امر آمارگیری خوبی است چراکه مشخص می‌کند لشگر آمران به معروف روز به روز در حال افزایش است و می‌توانیم این آمار را به رخ جامعه بکشیم.

وی تاکید کرد: در واقع در کنار برخی سیاه‌نمایی‌ها در جامعه که توسعه فساد را نشان می‌دهد، ما از این طریق توسعه امر به معروف و نهی از منکر را به نمایش می‌گذاریم.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه مسئله بی‌حجابی به اندازه کم هم در جامعه قابل تحمل نیست، گفت: اینکه عده‌ای بگویند اوضاع از قبل بدتر شده قابل قبول نیست چون بسیاری از این افراد زمان رژیم قبل را ندیده‌اند و من با قاطعیت می‌گویم یک هزارم فساد و بی‌حجابی آن زمان در جامعه امروز وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی با بیان اینکه تشکیل یک حکومت عادله و مبتنی بر نظام ولایی دینی بالاترین معروف است، گفت: هرچه جامعه را به سمت اطاعت از ولایت و حکومت ولایی پیش ببریم، امر به معروف بالاتری انجام داده‌ایم و در مقابل آن سخیف‌ترین منکرها، حاکمیت فساد سیاسی بر جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین برخلاف گفته برخی فساد در حال توسعه نیست که البته در برابر صدها هزار شهید این مقدار موجود نیز در یک نظام ولایی قابل تحمل نیست و باید برای فساد زدایی برآییم اما نباید سیاه‌نمایی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی با بیان اینکه جشنواره مفلحون یک مانور عظیم از نظر نظارت دینی و ملی در راستای امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد:  وجود مقدس امام حسین (ع) به‌عنوان آمر برتر امر به معروف در تمام امت اسلامی به‌عنوان بالاترین نقطه این اصل است و ایشان نشان‌گر و بیان‌گر کیفیت امر به معروف و نهی از منکر هستند‌.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: بالاترین معروف و خطرناک‌ترین منکر مسئله سیاسی است که سیدالشهدا(ع) برای آن قیام کردند و در واقع سیاست از یک طرف بالاترین و مهم‌ترین و از طرف دیگر زشت‌‌ترین امر است و بنابراین مسئله سیاست بالاترین موضوع در مسئله امر به معروف و نهی از منکر است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی افزود: عده‌ای دم از خدا و پیغمبر و دین می‌زنند اما از مقابله با دشمن خدا فاصله می‌گیرند و این افراد مصداق کسانی هستند که ضد قیام امام حسین (ع) عمل کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید براینکه تشدید و توسعه قدرت ولایی در سیاست داخلی و خارجی بالاترین معروف است، گفت: جریان‌هایی از داخل و خارج، بدترین منکر یعنی براندازی نظام ولایی را مدنظر قرار دادند به‌طوری که حرکت ویژه سیاسی نظام ولایی را هدف تهاجمات و تخریب قرار داده‌اند که این سخیف‌ترین منکر بوده و باید آن را سوژه نهی از منکر قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه امام حسین‌(ع) برای انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر هیچ مرزی مشخص نکردند، تصریح کرد: ایشان با آوردن خانواده و عزیزان خود به صحرای کربلا می‌خواستند نشان دهند که حتی خانواده و عزیزان انسان نیز مرز توقف امر به معروف نهی از منکر نیستند و ثابت کردند مرزی برای انجام این اصل وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی افزود: در واقع امام حسین (ع) ثابت کردند حتی اگر ابزار تحقق امر به معروف و نهی از منکر به مهلکه انداختن عزیزترین نزدیکان فرد باشد باز هم باید این مهم را انجام و ادامه داد بنابراین امروز نیز باید در برابر ابزارهای دشمن نظیر تحریم اقتصادی وغیره مقاومت کرد.