زائران بدون روادید بازگردانده میشوند

مجید آقابابایی مدیرکل امور مرزی وزارت کشور  پیرامون تمهیدات وزارت کشور برای امنیت مرزهای کشور در زمینه ورود و خروج زائران اربعین، گفت: در این باره لایه‌بندی های مورد نظر صورت گرفته است و بر همین اساس امکان تجمع صرف در مرز و در پایانه‌ها وجود ندارد.

وی افزود: روند کنترل گذرنامه و روادید قبل از رسیدن زائران به مرز صورت می گیرد و کسانی که مدارک لازم را همراه نداشته باشند، برگردانده می شوند. بر همین اساس امکان تجمع در مرز و پایانه‌ها وجود ندارد.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشوربا تأکید بر اینکه زائران اربعین حتماً باید گذرنامه و روادید داشته باشند، گفت: به تناسب حجم جمعیتی که امکان تردد از مرز را دارند، تقسیم‌بندی صورت خواهد گرفت تا زائران بتوانند از مرزهای در نظر گرفته شده عبور کنند.

آقابابایی با اشاره به تقسیم بندی استانی برای عبور از مرزها، گفت: این تقسیم بدی برای ما یک آمایش سرزمینی ایجاد خواهد کرد تا بتوانیم از هر سه مرز به تناسب جمعیت استفاده شود. در همین خصوص به دنبال استفاده از حداکثر ظرفیت مرزها هستیم تا فشار مضاعفی بر یکی از مرزها وارد نشود. در همین خصوص مذاکرات و توافقاتی با طرف عراقی نیز صورت گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توافق شده است طرف عراقی زیرساخت‌های مرزی خود را کامل‌تر کند، در این خصوص امکان کمک ما نیز وجود دارد تا همترازی بین امکانات صورت گیرد.