ساندی تایمز پیش بینی کرد که عملیات آزادسازی موصل هفته آینده آغاز شود.

ساندی تایمز نوشت: وقوع فاجعه انسانی درپی آغاز عملیات آزادسازی موصل بعید نیست.

به نوشتۀ این روزنامه انگلیسی، عملیات آزادسازی موصل که مردم عراق از خیلی وقت پیش منتظر آن هستند، احتمالاً هفته آینده آغاز می شود و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا پیش از ترک کرسی خود در ژانویه 2017 می خواهد کاری در عراق انجام بدهد.

ساندی تایمز درباره وقوع فاجعه انسانی هشدار داد و نوشت: وقوع فاجعه انسانی در موصلِ یک میلیون نفری دور از انتظار نیست زیرا داعش شروع به حفر گودال ها ، مین گذاری و ریختن نفت در کانال های آبِ اطراف موصل برای آتش زدن این کانال ها کرده است.

ساندی تایمز به نقل از ولیّ نصر رئیس دانشگاه جونز هاپکینز و مشاور سابق دولت اوباما خاطرنشان کرد: جنگ موصل خونین خواهد بود و باعث آوارگی تعداد زیادی از مردم خواهد شد و همین امر اوضاع منطقه را بدتر خواهد کرد.

ساندی تایمز نوشت : آزادی موصل ضربه ای سنگین به داعش وارد خواهد کرد ولی این گروه را ریشه کن نخواهد کرد زیرا علاوه بر شهر موصل عراق پایگاهی دیگر در شهر رقه سوریه دارد.

ساندی تایمز عملیات آزادسازی موصل را سخت دانست و تأکید کرد: چه بسا شکست دادن داعش در موصل کاری سخت خواهد بود، زیرا با آغاز عملیات، عناصر این گروه در میان مردم مخفی خواهند شد.