ملوان در آستانه سقوط به دسته‌سه کشور!

روز گذشته نامه‌ای از سوی کمیته انضباطی فیفا به باشگاه ملوان ارسال شد که حکایت از جریمه سنگین برای قوهای سپید دارد. بازیکنی به نام زوران زلاتکوفسکی در زمانی که سهام ملوان در اختیار منطقه آزاد انزلی بود و بهمن صالح‌‌نیا مدیرعاملی باشگاه را بر عهده داشت با قراردادی 2 ساله که ارزش سال اول آن 120 هزار دلار بود به این تیم پیوست که البته این بازیکن نیز مسیری همچون برخی خارجی‌هایی که بدون بررسی‌های لازم وارد فوتبال ایران شده‌اند و بدون بازی کردن باعث ایجاد مشکلات عدیده ای برای باشگاه‌های خود شدند را در پیش گرفت.

زلاتکوفسکی سرانجام در سال دوم قراردادش که سهام باشگاه به حسین هدایتی منتقل شده بود و مدیرعاملی باشگاه را درودگر برعهده داشت از این تیم کنار گذاشته شد. زلاتکوفسکی بعد از قطع همکاری با باشگاه ملوان و برای دریافت مطالباتش به کمیته انضباطی فیفا شکایت برد و در نهایت فیفا نیز ملوان را که در آن زمان ملوان منطقه آزاد انزلی نام داشت را به پرداخت جریمه سنگین 300 هزار دلاری محکوم کرد.

شایان ذکر است نامه های ابتدایی فیفا مورد توجه 2 مالک وقت ملوان قرار نگرفت تا اینکه از سال گذشته مجددا فیفا با ملوان نامه‌نگاری خود را آغاز کرد و خواستار رسیدگی فوری به پرونده شد. باشگاه ملوان نیز در این مدت بارها با وکیل زوران مذاکره و با فیفا نامه‌نگاری کرد و حتی حاضر شد بدهی ذکر شده را که البته جزو دیون این باشگاه محسوب نمی‌شود را طی چند مرحله به نامبرده پرداخت کند اما از آنجایی که زوران با بی‌مهری مدیرعامل وقت ملوان مواجه شده و در آن زمان از ورود وی به تمرین جلوگیری کرده بودند، حاضر به دریافت چند مرحله‌ای طلب خود نشد به همین دلیل فیفا از باشگاه ملوان خواست سریعا و طی یک ماه آینده این مبلغ همراه با دیرکردش را که رقمی بالغ بر 300 هزار دلار است پرداخت کند تا خطر کسر امتیاز و سقوط به 2 دسته پایینتر این باشگاه قدیمی شمال کشور را تهدید نکند.

گفتنی است این بدهی در زمانی ایجاد شد که سهام ملوان در اختیار منطقه آزاد انزلی بوده اما هم اکنون که ملوان اسپانسر خاصی ندارد و هزینه های باشگاه توسط هیات مدیره و در راس آن احمد دنیامالی تامین می‌شود، پرداخت این بدهی نیز بر عهده آنها قرار گرفته است و منطقه آزاد انزلی بارها در مذاکرات رسمی و غیر رسمی از پرداخت این مبلغ سرباز زده و معتقد است باشگاه ملوان منطقه آزاد انزلی منحل و اعلام ورشکستگی کرده است و در حال حاضر مشخص نیست آیا هم اکنون که خطر سقوط به دسته سوم یکی از ریشه دارترین تیم‌های فوتبال این کشور را تهدید می‌کند آیا همچنان منطقه آزاد انزلی از پرداخت این بدهی طفره خواهد رفت یا عزمی برای پرداخت این بدهی و نجات ملوان جزم خواهد شد.