ابلاغ آیین‌نامه مراقبت در منزل

محمد میرزابیگی با اشاره به تدوین راهنماهای بالینی (گایدلاین) در حوزه پرستاری، اظهار داشت: معاونت پرستاری وزارت بهداشت با توجه به اهمیت دستورالعمل‌های مدون و راهنما در ارائه مراقبت‌های باکیفیت، تدوین راهنماهای بالینی و بازنگری در راهنماهای گذشته را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: در همین زمینه با برگزاری جلسات متعدد با صاحبنظران حوزه‌های آموزش و بالین و مسئولین معاونت درمان در حوزه تدوین گایدلاین‌ها پیش‌نویس نحوه تدوین راهنماهای بالینی تهیه شد. 

معاون پرستاری وزارت بهداشت اضافه کرد: به زودی با امضای تفاهم‌نامه دوجانبه بین معاونت پرستاری و معاونت درمان همچنین تشکیل کارگروه تخصصی کار تهیه راهنماها آغاز خواهد شد.

میرزابیگی از ابلاغ آیین‌نامه مراقبت در منزل (پرستاری جامع‌نگر) خبر داد و اعلام کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این معاونت توسعه حضور پرستاران در سطح جامعه است، به همین منظور آیین‌نامه تأسیس مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری با مشارکت پرستاران فعال در این زمینه از سراسر کشور بازنگری شد.

به گفته وی، تعیین تکلیف تعرفه‌ها، ساماندهی نظارت، اعتباربخشی، درجه‌بندی، تخصصی شدن مراکز و ساماندهی به قراردادها و ایجاد واحد Home care در بیمارستان‌ها از جمله امتیازات آیین‌نامه جدید است.