عربستان حتی از عهده پذیرش ۲میلیون نفر برنمی‌آید

راجح صابر عبود الموسوی در نشست هماهنگی اربعین که امروز در سالن جلسات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار داشت: این قول را می‌دهم که در مرز شلمچه از سمت عراق که نقطه مهمی است یک مرز با ساختار خوب و در شان زائران ساخته شود.

وی با بیان اینکه مرز عراق به ایران از سمت شلمچه مهمترین و بدترین مرز هست، عنوان کرد: سمت عراقی این مرز در حد روابط ایران و عراق نیست و در آینده برای این قسمت از مرز یک ساختار خوب ایجاد می‌کنیم.

سفیر عراق در ایران روابط ایران با عراق را بسیار مهم و خوب ارزیابی کرد و گفت: اربعین یک حادثه بزرگ است تا حدی که رهبر انقلاب اسلامی آن را یک معجزه می‌داند و باید دست به دست هم دهیم تا امسال نیز همانند گذشته این مراسم به خوبی برگزار شود و نیز شاهد هیچ اتفاق و حادثه‌ای هر چند کوچک در این رخداد نباشیم.

وی با اشاره به اینکه عربستان از عهده پذیرش 2 میلیون نفر بر نمی‌آید، اظهار کرد: در ایام اربعین ما پذیرای 10 میلیون نفر هستیم و تلاش می‌کنیم تا زیارت این افراد به بهترین نحو انجام شود.

موافق انتقال کنسولگری از اهواز به خرمشهر هستیم/ ویزای عراق با همان قیمت قبلی صادر می‌شود

الموسوی افزود: در بودجه سال 2016 به من حق خرید هیچ قطعه و وسیله‌ای داده نشده و با این وجود چطور می‌توانیم 12 کنسولگری جدید را در ایران ایجاد کنیم؛ ایران درباره این موضوع به ما کمک کند تا کنسولگری‌های جدید ایجاد شود.

وی افزود: موافق انتقال کنسولگری عراق از اهواز به خرمشهر هستیم و پیشنهاد می‌کنیم این درخواست به وزارت امور خارجه ایران داده شود.

سفیر عراق در ایران با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌ها، نهادها، ادارات و ارگان‌ها در عراق آمادگی کامل را برای پذیرش زوار اربعین دارند، اعلام کرد: ویزای عراق نیز هیچ افزایش نرخی نداشته و با همان قیمت قبلی صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه درخواست‌هایی مبنی بر افزایش زمان ویزای زیارتی مطرح می‌شود، عنوان کرد: مساحت کربلا کم است و توان میزبانی تعداد زیاد زوار را ندارد.