افشاگری دروازه بان پیشین «پرسپولیس»

مدت ها این سوال در ذهن بسیاری از علاقمندان فوتبال بود که چگونه یک دروازه‌بان به عنوان نفر اول گزینۀ مدنظر مربی دروازه‌بان‌های تیم‌ملی قرار می گیرد. اما بدون حتی یک بازی دوستانه برای همیشه از حضور در جمع ملی‌پوشان محروم می شود؟!

میثاق معمارزاده در طول دوران ورزشی خود با فراز و نشیب‌های متعددی رو به رو شد. بروز برخی اتفاقات برگردن دیگران بود و البته خودش هم اشتباهاتی مرتکب شد.

میثاق معمارزاده در آستانۀ شروع یک فعالیت اقتصادی است و خیلی دل پری از ناملایمات دارد. او قصد صحبت در مورد گذشته را نداشت اما بالاخره دست به افشاگری زد.

اظهارات میثاق معمارزاده را در ادامه می خوانید:

* از فوتبال فاصله گرفتید؟ فصل قبل باز فعالیتی داشتید؟

میثاق معمارزاده- امسال هم شرایطی بود که به کارم ادامه بدهم. اما خب دیگر قصد نداشتم در لیگ‌یک بازی کنم. برای حضور در لیگ برتر هم صحبت‌هایی ضمنی شد، اما در عمل اتفاقی رخ نداد. البته برای نیم فصل احتمال این وجود دارد که برگردم.

* این دوران فوتبال شما یک پروسۀ عجیبی داشت.نوسان اتفاقات خیلی بود؟

میثاق معمارزاده- اتفاقاتی بود.حرف هم برای گفتن زیاد است. حالا من چه بگویم؟ الان هر صحبتی بکنم یا می‌گویند الان که نیست یا ضعیف بوده که کنار رفته. خدا را شکر افراد خاله‌زنک در این فوتبال کم نیستند. البته بلانسبت انسان هایی شریفی که آنها هم تعدادشان کم نیست. اگر روزی به فوتبال برگشتم، در مورد خیلی از مسائل حرف برای گفتن دارم.

* هنوز سوأالات زیادی برای مردم وجود دارد که برای میثاق معمارزاده چه اتفاقی افتاد؟

میثاق معمارزاده- برای مردم توضیح می‌دهم که بر من چه گذشت. من تصمیمات بسیاری که در مورد فوتبالم گرفتم بیشتر نه از روی عقل و فکر،بلکه بیشتر از روی احساس بود. خب برخی از آنها هم اشتباه بود. الان شما هر سوألی دوست دارید بپرسید و من جواب می‌دهم. اما اهل نالیدن نیستم.

* از این جا شروع می‌کنم که شما در اولین اردوی تیم‌ملی با هدایت کارلوس کی‌روش توانستید نظر مثبت مربی دروازه‌بان‌ها را به عنوان نفر اول جلب کنید. اما بدون حتی یک بازی تدارکاتی در بازگشت به ایران خط خوردید! چه اتفاقی افتاد که به این راه ختم شد؟

میثاق معمارزاده- این مسئله برمی‌گردد به قراردادی که با پرسپولیس بستم. بودند کسانی که دوست نداشتند من با پرسپولیس قرارداد ببندم. وقتی این اتفاق افتاد ما در اتریش بودیم. پدرم به نمایندگی از طرف من به باشگاه رفت و با آقای کاشانی قرارداد بست. همان روز رفتارها با من در اردوی اتریش تغییر عجیبی کرد. روزی هم که به تهران برگشتیم به من گفتند حالا برو بعد خبرت می‌کنیم.

* یعنی چه که برو بعد خبرت می کنیم؟ مگر برای تست دادن به تیم ملی رفته بودی؟

میثاق معمارزاده- تست که نه. چون من را با شرط و شروط آوردند. چون زمان افشین قطبی در تیم ملی اتفاقاتی رخ داده بود که سبب شد در یکی دو اردوی تیم ملی حاضر نشوم. گفتند رفتی در “بلک لیست”. سعید جوشش که آن زمان از مربیان فولاد بود با من تماس گرفت. به من گفتند به عنوان یکی از چهار دروازه‌بان به اردوی تیم ملی می‌آیی؟ گفتم البته که می‌آیم.

* ماجرای “بلک لیست” چه بود؟!

میثاق معمارزاده- برای جام ملت های آسیا با وجود این که بهترین دروازه بان آن فصل شناخته شدم، باز به تیم ملی دعوت نشدم. این اتفاق زمان سرمربیگری افشین قطبی اتفاق افتاد.البته از ایشان خیلی تشکر می کنم. اما خب یک اتفاقاتی افتاد که از طرف فدراسیون در بلک لیست قرار گرفتم. من هیچ مشکلی با افشین قطبی نداشتم. ایشان هم من را دوست داشت.

* خب اتفاقات زمان افشین قطبی چه ارتباطی با دورۀ کارلوس کی‌روش داشت؟

میثاق معمارزاده- کی‌روش که امد از طرف فدراسیون با من تماس گرفتند که اگر به عنوان یکی از چهار دروازه‌بان می‌آیی، بیا. اما اگر ادعای گلر اول بودن داری که نیا. گفتم نه ادعایی دارم و نه شرط خاصی. اگر قرار است حضور داشته باشم، دعوتم بکنید می‌آیم.

* چه کسی از فدراسیون با شما صحبت کرد؟

میثاق معمارزاده- خیلی از آن روز گذشته و الان فرد مورد نظر را به خاطر نمی آورم. ما رفتیم اتریش و آنجا پیراهن شماره ۱۲ را به من دادند. شماره ها هم به گونه ای تقسیم شد که نفرات را مشخص می کردند. گفتند احتمال دارد گلر اول یا دوم باشی.

* آن زمان یک صحبتی در رسانه‌ها منتشر شد که مربی دروازه بان‌ها گفته که میثاق، تو شماره یک من هستی، صحت دارد؟

میثاق معمارزاده- از اطرافیان تیم ملی هم این صحبت با من شد. حالا الان نمی‌خواهم اسم آن شخص را ببرم. از نفرات مدیران رده بالای فدراسیون و یکی از باشگاه‌ها بود. به من گفت شما دروازه بان شماره یک تیم ملی هستی.

* خب بعد چه شد که شماره یک تیم ملی به طور کل کنار گذاشته شد؟

میثاق معمارزاده- خب همان طور که گفتم، در اتریش بودیم که پیشنهاد پرسپولیس به من رسید. چون این تیم را دوست داشتم و دارم دیگر به چیزی فکر نکردم. چون دورۀ قبل هم با یک حرکت ناجوانمردانه از پرسپولیس رفته بودم و الان نمی‌خواهم در آن خصوص صحبت کنم. این سوال برای خودم و خیلی های دیگر بود که من چرا به عنوان یکی از بهترین‌های پرسپولیس، در پایان فصل دیگر در این تیم جایی نداشتم. بعد از آن به فولاد رفتم و آنجا شرایط خوبی داشتم.

* یعنی از بازگشت به پرسپولیس پشیمان شدی؟

میثاق معمارزاده- خیر؛ من پرسپولیس را دوست داشتم و الان هم دارم. فکر کردم باید برگردم و جایگاهم را پس بگیرم. با پرسپولیس سفید هم امضاء کردم. بعد خیلی ها گفتند و الان هم می‌گویند، تو که با پرسپولیس قرارداد سفید امضاء کردی چه گونه از این تیم طلب داری؟

* چه دخلی به سفید امضاء کردن دارد، طلب داشتن؟

میثاق معمارزاده- از حبیب کاشانی هم بپرسید، من هیچ رقمی در قراردادم ذکر نکرده بودم.

* ارتباط سفید امضاء کردن با پرسپولیس و خط خوردن از تیم ملی را هنوز متوجه نشده‌ام؟

میثاق معمارزاده- میانه‌های اردوی اتریش بود که از برخی رفتارها توجه شدم که قرار است خط بخورم. چون با پرسپولیس قرارداد بسته بودم.

* یعنی تیم‌ملی با پرسپولیس مشکل داشت؟

میثاق معمارزاده- مشکل آنها با این مسئله بود که من به پرسپولیس نروم. یک خط‌هایی دادند که اگر میثاق معمارزاده به پرسپولیس رفت از تیم ملی خط بخورد.

* یعنی اگر به تیم دیگری می رفتی، سرنوشت دیگری برایت رقم می خورد؟

میثاق معمارزاده- بله، گفتند اگر رفت پرسپولیس از تیم ملی خطش بزنید. البته من با خط خوردن از تیم ملی مسئله ای نداشتم. می خواستم در پرسپولیس به خواسته هایی که داشتم، برسم. وقتی هم از اردوی اتریش برگشتیم، به تمرینات پرسپولیس اضافه شدم و اتفاقات پرسپولیس شروع شد. اتفاقاتی که خودش جداگانه ساعت ها بحث لازم دارد.

* فکر کنم ضربه‌ای که در پرسپولیس متحمل شدی از ضربۀ تیم ملی سنگین تر بود؟

میثاق معمارزاده- بله این ضربۀ دوم به مراتب برای من سخت تر بود. چون با حیثیت ورزشی من بازی کردند. چون پشتوانه‌ای جز خدا در این فوتبال نداشتم. خودم زحمت کشیدم و مربیانی که به من لطف کردند. البته من هم جواب محبت تمام مربیانم را داده‌ام.

* منظورت از پشتوانه نداشتن در فوتبال چه بود؟

میثاق معمارزاده- کسی من را به فوتبال نیاورده است. مثلا خبرنگار فلان روزنامه یا تلویزیون و یا هر شخص دیگری. من در زمین خاکی بازی کرده‌ام. مسافت ۵۰، ۶۰ کیلومتری را برای تمرین و بازی رفته‌ام. همۀ وجودم را برای فوتبال گذاشتم. اما در پرسپولیس شرایطی بر من تحمیل شد در آن دوره که حس کردم با حیثیتم بازی می شود. من یک سری خصوصیات اخلاقی دارم که کسانی که من را می‌شناسند از آنها آگاهی دارند. دیدم یک‌سری می‌گویند میثاق معتاد است! یک‌سری می‌گفتند شب‌نشینی دارم. اما این مسائل در ذات من نبوده و نیست. پدر و مادرم می‌دانند که هر روز بعد از تمرین و بازی به خانه می‌روم.

* روزهای بدی را هم درون دروازه پرسپولیس با نتایج بدی به همراه داشتی؟

میثاق معمارزاده- خب فشارهایی که روی من وارد می‌کردند سبب شد تا حد زیادی تمرکزم را به هم بزنند. هر چند در آن سال در نیم فصل اول من تنها ۳ بازی درون دروازۀ پرسپولیس ایستادم. این خودش بزرگترین ضربه به من بود که چه اتفاقی افتاده که من تنها ۳ بازی طی یک نیم فصل بازی کرده‌ام! هفتۀ سوم بود که به حمید استیلی گفتم دیگر نمی‌آیم. من اصلا اشتباه کردم با شما کار کردم.

* مورد شما فقط با کادرفنی بود یا با مدیریت هم مسئله داشتید؟

میثاق معمارزاده- هفتۀ سوم بود که به حمید استیلی گفتم دیگر نمی‌آیم. اما هفتۀ فکر کنم هشتم بود که آقای رویانیان آمد. من آمده بودم که به پرسپولیس کمک کنم. اما رفتارهای خوبی با من نشد. البته آن رفتارها هم دلیل داشت.

* مگر انتخاب خود حمید استیلی نبودی؟

میثاق معمارزاده- پیش از رفتن به اردوی اتریش، در اردوی تهران بودیم. همان زمان من پیشنهادات زیادی داشتم. به دلیل دوری از خانواده نمی توانستم در فولاد بمانم و محبت هواداران و مسئولان این تیم را پاسخ بدهم. از سپاهان پیشنهاد جدی داشتم. چند باشگاه مطرح دیگر هم صحبت های خیلی جدی با من کرده بودند. در اتریش هم سپاهانی ها پیگیر من بودند. آقای کاشانی با من تماس رفت و گفت می‌آیی پرسپولیس؟ گفتم بله. این بدون هیچ واسطه ای بود. چون سری قبل گفته بودند سفید امضاء کن و من گفته بودم باید فکر کنم. گفتند حتما این پول زیاد می خواهد و با همین ترفند من را کنار گذاشتند. آقای کاشانی پرسید چقدر می خواهی؟ گفتم هر چقدر خودتان بنویسید قبول دارم. گفتند سقف قرارداد ما ۵۰۰ میلیون تومان است. چون شما هم تیم ملی هستی ۵۰۰ میلیون می نویسیم. گفتم هر چقدر برای علی کریمی می نویسید، برای من کمتر بنویسید. از همان جا هجمه‌ها علیه من زیاد شد و دوستانی که خط و خطوط علیه من می‌دادند.

* آیا واقعا به قدر کافی برای اثبات حقانیتت در آن شرایط مبارزه کردی؟

میثاق معمارزاده- برای اثبات خودم نیازی به مبارزه نبود. هزینه‌های دیگری لازم داشت. خیلی واضح می‌گویم. من همیشه برای اصحاب رسانه و آنهایی که با شرافت قلم می‌زنند احترام قائلم. قشر عظیمی از این افراد، آدم‌های درست و سالم و نان حلال‌خوری هستند. اما خب برخی رسانه‌ها دست یک عدۀ معدود آدم های کاسب افتاده است. هر زمان که اسم من وسط می‌آید، حملات زیادی علیه من انجام می دهند. من اهل زد و بند در فوتبال نبوده‌ام. برای همین با من دشمنی خاصی دارند. تا آخر زندگی هم با هیچ کسی زد و بند نمی‌کنم. سعی داشتند یک چیزی از من بگیرند و جو را عوض کنند. مبارزۀ من درون مستطیل سبز بود. من مبارزه‌ام را کردم. هفت سال کشاله‌ام پاره شده بود. سال قبل از پرسپولیس عمل جراحی داشتم. این را دکترها هم تأیید کردند. اما از باشگاه گفتند تا روزی که می‌توانی بیا و بازی کن.

* پزشکان وقت پرسپولیس هم مصدومیتت را تأیید کردند؟

میثاق معمارزاده- من تا به حال این موضوع را جایی نگفته‌ام. برای جام ولایت من ۲۱ روز بود تمرین نداشتم. چون پارگی کشاله داشتم. گفتند الان گُلر نداریم و تو بیا و و بازی کن. گفتم نمی‌توانم بازی کنم. آقای رویانیان مقابل هتل اوین با من صحبت کرد و گفت تو بیا به خاطر من بازی کن. هزینه هم هر چقدر شد، من می‌دهم. گفت که طلب‌های قبلی‌ات را می‌دهم، پول آینده‌ات را می‌دهم. گفتم من نه به خاطر شما و نه به خاطر هیچ فرد دیگری بازی نمی‌کنم. اگر بازی کنم به خاطر هواداران و به خاطر پرسپولیس بازی می‌کنم.

* خب چه شد که موافقت کردی؟

میثاق معمارزاده- شما فیلم آن بازی ها را ببینید. حتی ضربات کنار دروازه را نمی توانستم بزنم. به زور آمپول و با کشاله ایی که ۷، ۸ سانت پارگی داشت بازی می کردم. دکتر چشمه سری در جریان بود. گفت میثاق باید عمل جراحی انجام بدهد. آقای رویانیان گفت که تشخیص شما اشتباه است. خودشان دو تا دکتر آوردند هتل تیم. حتی دکتر خودشان هم که من را معاینه کرد، گفت این بازیکن نمی تواند بازی کند. به هر صورت گفتند بازی کن، آبروی کشور است. بالاخره بازی کردم و گذشت و به نیم فصل رسیدیم. از تیم تراکتورسازی پیشنهاد داشتم. اما قرارداد داشتم.

* زمان دنیزلی چه شرایطی داشتی؟

میثاق معمارزاده- دنیزلی به من اعتقاد داشت. زمانی که پاس بود، ما با سایپا قهرمان شدیم و کار من را دیده بود. روز اول با من صحبت کرد. حتی گفت که میثاق شماره یک من است و مهم نیست نفر دوم چه کسی را می‌خواهید بیاورید. بازی مقابل ملوان در انزلی شد و شب در تلویزیون مصاحبۀ آقای رویانیان را دیدیم که می‌گفت من دارم گلر جدید می آورم. این موضوع در هفتۀ اول دور برگشت بود. فشار سنگینی روی بازیکنان وارد کردند. بازیکن آزاد را مازاد معرفی کردند.

* بعد از آن یک مدتی از فوتبال دور بودی؟

میثاق معمارزاده- همان سال باز آقای رویانیان با من صحبت کرد و گفت تو را برای ادامه حضور در پرسپولیس می خواهیم. با برونو متسو صحبت کرده‌ام. اما وقتی این مربی فرانسوی منتفی شد، گفت که مانوئل خوزه گفته که نیلسون را می‌خواهد. بعد من ماندم بیرون. تا نیم فصل هم با پیکان تمرین می‌کردم. بعد نیم فصل دوباره با سپاهان صحبت کردم. ذوب‌آهن هم من را می‌خواست. اما در نهایت منتظر این تیم آن تیم ماندن باعث شد بیرون بمانم. تا این که فصل قبل سیدفراز فاطمی تماس گرفت و گفت که برای پارسه تو را می‌خواهیم.

* خب ناگفته‌هایت را بگو. ما منتشر می کنیم و مردم قضاوت می‌کنند؟

میثاق معمارزاده- آن سال در پرسپولیس به این راحتی‌ها برای من نگذشت. خیلی مسائل و اتفاقات را نگفتم. آن قدر شرایط آشفته و سخت بود. من از برخی بزرگان پرسپولیس گلایه دارم که حتی یک نفر از پیشکسوتان با من صحبت نکرد که چه مشکلاتی داری؟ باز جا دارد از امیر قلعه‌نویی تشکر کنم که با من صحبت کرد. این مسائل حتی روی خانوادۀ من هم تأثیر گذاشت. من زانویم را در پرسپولیس داشتم. رباط صلیبی‌ام در این تیم پاره شد. در آلمان رباط صلیبی‌ام را با هزینۀ شخصی خودم عمل کردم. همان سال هم یک نفر از باشگاه پرسپولیس با من صحبت نکرد که جویای حالم بشود. تنها تماس گرفتند که بگویند می‌خواهیم اسم تو را از لیست تیم خارج کنیم. ضربات زیادی به من زدند.

* به هر دلیل که من فنی نیستم تا قضاوت کنم، شرایط خوبی هم درون دروازه نداشتی؟

میثاق معمارزاده- خب در دو بازی من ۴ گل هم خوردم. این بزرگترین ضعف من شمرده می شود. در صورتی که فصل قبل از آن ۵ بازی متوالی پرسپولیس شکست خورده بود. اما کسی حرفی نزد. اگر من بودم که اعدامم می کردند. اما دو تا بازی را چنان سر من خراب کردند که کل سیستم فوتبال من را از بین بردند. با یک گل خوردن چنان جو را علیه من مسموم می‌کردند که امکان کنترل شرایط از دستم خارج می‌شد. در حالی که من بهترین نوع زندگی و تمرین را داشتم. به هر شکل تصمیم بر این بود که من را بزنند. لابد جای کسی را تنگ کرده بودم. خیلی متأسفم که در این فوتبال اتفاقاتی می‌افتد که یک فوتبالیست را به راحتی محو می‌کنند. من را از تیمی دور کردند که با آن زندگی می‌کردم. پدرم من را طوری تربیت کرده که اگر هر کاری بکنند به هر قیمتی برای ماندن در فوتبال تن به هر کاری نمی‌دهم. می‌توانستم هزاران زد و بند کنم و بروم در جام‌جهانی هم بازی کنم. اما برای من هرگز چنین اتفاقاتی را نخواهید دید، تا روزی که زنده‌ام، بخواهم با زد و بند حق کسی را پایمال کنم.

* زمانی که به پرسپولیس آمدی این شایعه مطرح شد که فصل قبل گل مشکوکی برابر پرسپولیس خورده بودی؟

میثاق معمارزاده- حالا هر کسی دوست دارد بگوید که میثاق معمارزاده در سایپا و برابر پرسپولیس گل آن مدلی خورد. من در برنامۀ ۹۰ به عادل فردوسی پور هم گفتم. در آن بازی بهترین بازیکن زمین بودم. آن صحنه هم تنها یک اتفاق بود و من که در فوتبالم اسیر اتفاقات زیادی شدم. بعد هم زمان آن بازی مدیرعامل پرسپولیس حبیب کاشانی بود. وقتی من به پرسپولیس آمدم داریوش مصطفوی مدیرعامل بود. پس این ادعا نمی تواند درست باشد. ضمن این که من با پیکان قرارداد داخلی بسته بودم که آقای مصطفوی پیشنهاد پرسپولیس را مطرح کرد. اینها را گفتم چون مردم خیلی مسائل را نمی دانند و همه را به یک چشم می‌بینند و قضاوت می کنند. شاید یک روزی روز من نبوده، اما هیچ‌وقت در تمام دوران فوتبالم یک درصد هم کم نگذاشته‌ام.

* الان چه شرایطی داری؟

میثاق معمارزاده- هر روز تمریناتم را دارم. می‌توانم ثابت کنم همین الان شرایطم از خیلی دروازه‌بان‌هایی که در لیگ‌برتر حضور دارند بهتر است. همین الان از خیلی ها سرحال ترم. امید به خدا نیم فصل دوم به لیگ برتر برمی گردم تا به آنهایی که نمی‌توانند حضورم را تحمل کنند، یک چیزهایی را ثابت کنم.

* تو قصد داری به فوتبالی برگردی که از ناملایماتش گله داری؟

میثاق معمارزاده- در این فوتبال آن قدر داستان هست که تمام شدنی نیست. اگر قرار باشد به خواست خدا برگردم، بالاخره من هم یک تمهیداتی در نظر دارم. اما با هیچ یک از آنهایی که سعی کردند زیر پای من را خالی کنند سازش نخواهم کرد. شما خواهید دید به محض این که قرارداد با تیمی ببندم، چه هجمه‌ای علیه من درست خواهد شد. این مسائل برای من عادی است. چون آنهایی که با من دشمنی و عناد دارند را می شناسم. اگر این روش سازش ناپذیری راه راست بوده که من راهم را درست آمده ام. اما اگر در این فوتبال اهل بعضی کارها نباشی و هزینه‌های جانبی را نپردازی، صد در صد شما را خواهند زد. الان یک فوتبالیست به من نشان بدهید که با این مشکلات مواجه نشده باشد.

* خیلی صحبت از فساد در فوتبال و ریشه کن کردن آن شد. حتی پای مجلس شورای اسلامی هم به میان آمد. اما در عمل اتفاق خاصی رخ نداد؟

میثاق معمارزاده- خب وقتی از افراد فاسد در این مورد سوأل کنید، معلوم است که چیزی روشن نمی شود و ابهامات باقی می ماند. فکر می کنم آنهایی که به دنبال روشن شدن این قضیه افتادند، راه را اشتباه رفتند. خیلی ها در این فوتبال افراد واقعا سالم و زحمت کشی هستند که حساب شان از معدود افراد فاسد جداست. اما من وقتی می دیدم از یک سری افراد سوال می شود که خودشان از عوامل فساد در این فوتبال هستند. خب مشخص است که به جواب نمی رسی. یا اگر هم به جواب برسی، می بینی که آن قدر فضا آلوده است که ترجیح می دهی این دیگ را هم نزنی، به سود همه خواهد بود. همه خوشحال به زندگی شان ادامه می دهند. چون پیدا کردن منابع فساد در این فوتبال خیلی نیاز به تحقیق ندارد.

* باز تکرار می کنم، شما قصد داری به همین فضای آلوده برگردی و نمی توانی ماسک بزنی و نفس بکشی؟

میثاق معمارزاده- من روزی که تصمیم گرفتم فوتبالیست بشوم از روی علاقه بود. چون پولی هنوز در این فوتبال نبود. سال ۱۳۷۲ در زمین خاکی شروع کردم به فوتبال بازی کردن. به عشق فوتبال، فوتبال بازی می کردم، نه به عشق پول. امروز هم که تصمیم گرفته ام برگردم برای خود فوتبال است که دوستش دارم. چهار سال از بهترین روزهایی که می توانستم در فوتبال داشته باشم را از من گرفتند. الان هم که می خواهم برگردم نهایت سال دیگر بازی کنم. اگر شد که برمی گردم. اگر هم نشد که بزرگتر از من را هم تباه کرده‌اند.

* برخورد مردم در این مدت با شما چگونه بوده است؟

میثاق معمارزاده- در صفحات اجتماعی حملات زیادی به من شد که البته قابل استناد نیست. خدا هادی نوروزی را رحمت کند. چه زود هم سالگردش شد. روزی که برای وداع با هادی نوروزی به ورزشگاه آزادی آمده بودم، موقع خروج بیرون درب ورزشگاه حدود دو سه هزار نفر ایستاده بودند. همه طرفداران پرسپولیس بودند و به من لطف داشتند. حتی یک مورد هم ندیدم حرف نامربوط به من بزنند. در خیابان و هر جایی که می‌روم، مردم به من لطف دارند.

* در این مدت که دور بودی، فوتبال داخلی را دنبال می کردی؟

میثاق معمارزاده- به دلیل رفتارهایی که با من صورت گرفت، چندان رغبتی به تماشای مسابقات نداشتم. فقط بازی‌های مهم پرسپولیس را می‌دیدم. چون ضربات سنگینی به من وارد شد.

* خب از پرسپولیس بگو؟

میثاق معمارزاده- در این دو سال اخیر شرایط پرسپولیس خیلی خوب شد. با جوانگرایی که صورت گرفت و این که برانکو را آوردند او توانسته دیسیپلین و نظم خاصی را در پرسپولیس حکمفرما کند. پیش از این پرسپولیس به یک باشگاه بحران زده تبدیل شده بود. یعنی هر کسی می آمد آن آرامش لازم برای کار را نداشت. هر کسی هم می رسید، یک ضربه ای به این تیم می زد و می رفت. اما در این دو سال با آرامشی که حاکم شده و جوان های خوبی که آمده اند، شرایط خوبی مهیا شده. شاید پیش از این بتوان گفت بازیکنان بزرگی در پرسپولیس حضور داشته اند. اما این آرامش امروزی وجود نداشته. فشار سنگینی که روی بازیکنان بوده را نتوانستند مدیریت کنند. اما حالا یک تیم یک‌دست و هماهنگ را می بینیم. اقبال خوبی هم به سوی این تیم متمرکز شده تا نتیجه بگیرد.

* نظر کارشناسی به عنوان یک دروازه‌بان در مورد عملکرد بیرانوند داری؟

میثاق معمارزاده- خب نظر من با نظر مردم تفاوت هایی دارد. در استعداد بالای بیرانوند شکی نیست. اما این را هم باید در نظر گرفت که دفاع تیمی پرسپولیس قوی شده است. شما در مورد قضاوت پیرامون عملکرد نه تنها علیرضا بیرانوند، بلکه هر دروازه بان دیگر باید چند فاکتور فنی خاص را در نظر بگیرید.