شهدای مدافع حرم خون‌خواهان حسینی

آیت‌الله شیخ عبدالکریم فرحانی امروز در گرامیداشت شهید مدافع حرم مصطفی رشید‌پور ضمن تسلیت ایام سوگواری سید الشهدا با بیان اینکه سنت اللهی بر این نیست که به کمال رسیدن بشر را به بشریت تحمیل کند، اظهار داشت: بشر باید حرکت کند تا بتواند از میوه‌ با برکت ولایت بهره مند شود.

وی با اشاره به اینکه این نوع تحول ماموریت دانشگاه امام حسین(ع) است، افزود: حسین بن علی یک ضرورت است و دانشگاه امام حسین رسالت بزرگ تاریخ یعنی احیای ولایت درهمه‌ ابعاد را بر دوش گرفته است و با دو پیوند معرفتی و عملی تشکیل شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد:  اربعین یعنی تحول و تکمیل رسالت شیعه شدن است و حسین به معنای شیعه سازی، انتخاب کردن، حرکت کردن و به کمال رسیدن است؛ چون داستان حسین داستان بلوغ و انتخاب و شدن است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با شعار امام حسین آغاز شد، ادامه داد: امت اسلام بر اندیشه ولایت حرکت کرد و هزینه‌ این سازماندهی را شهدا دادند.

آیت‌الله فرحانی با بیان اینکه ملاک پدری و برادری نژاد و خون نیست بلکه ایمان و جهاد است، تصریح کرد: قطعا شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم که در عاشورا، حسینی شدند جاودانه می‌مانند چرا که خون خواهان حسین هستند.

وی با اشاره به مدافعان حرم گفت: مدافعان حرم حسینی شدن و به ندای امام حسین لبیک گفتند و هر چه داشتند را در طبق اخلاص گذاشتند تا نشان دهند مردم خوزستان و کشور به نژاد و خون کاری ندارند ،چون جنگ حسین جنگ عقیده و شهادت است.