میزان مشارکت هرمزگانی‌ها در سرشماری عمومی نفوس و مسکن بیش از ۱۶ درصد است

صالح دریانورد عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه  با اشاره به مشارکت خوب مردم هرمزگان در سرشماری عمومی نفوس و مسکن اظهار داشت: میزان مشارکت مردم هرمزگان در سرشماری مزبور تا ساعت 24 روز شنبه 17 مهرماه 16 درصد بوده است.

وی سرشماری نفوس و مسکن را یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت در راستای برنامه‌ریزی و ارائه خدمات به مردم دانست و بیان‌ داشت: هر چه داده‌های ما بیشتر باشد اشراف ما نسبت به محیط پیرامونی بیشتر می‌شود.

مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در هرمزگان سرشماری را اساس برنامه‌ریزی و برنامه‌سازی دانست و تصریح‌کرد: اطلاعات تهیه شده در سرشماری با هدف برنامه‌ریزی و نحوه خدمات‌رسانی کاربرد بسیاری دارد. 

دریانورد با اشاره به مشارکت حداکثری مردم بستک در استان هرمزگان نسبت به سایر شهرستان‌های استان گفت: مردم خمیر و سیریک نیز در سرشماری عمومی نفوس و مسکن مشارکت بالایی داشتند و از مردم بندرعباس نیز انتظار می‌رود تا مشارکت فعال‌تری در این سرشماری داشته باشند.

وی با بیان اینکه حدود 36 درصد از هرمزگانی‌ها به صورت اینترنتی در این سرشماری ثبت نام کرده‌اند ابراز داشت: اطلاعات ارائه شده از سوی مردم در این سرشماری محرمانه است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان تاکیدکرد: طبق ماده 7 قانون مرکز آماری تمامی افرادی که در محدوده مرزی ایران زندگی می‌کنند مکلف هستند تا به سوالات پرسشگران و ماموران آمار پاسخ دهند.

وی همچنین بر افزایش مشارکت مدیران ادارات و ارگان‌های مختلف، دستگاه‌ها و صنایع با توجه به اهمیت سرشماری عمومی نفوس و مسکن در مرحله اینترنتی تاکید کرد.

دریانورد همچنین عنوان کرد: با در اختیار قرار دادن کد سرشماری دریافت شده در هنگام ثبت نام اینترنتی دیگر نیازی به ثبت مجدد اطلاعات خانوار  توسط مأمور سرشماری نیست.

وی گفت: مرحله دوم سرشماری از 25 مهر ماه با مراجعه ماموران به درب منازل آغاز می شود که به همین منظور 500 دستگاه تبلت برای اجرای این مرحله از سرشماری تهیه می‌شود.

مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن هرمزگان با تاکید بر تجهیز دهیاری‌ها جهت انجام سرشماری گفت: آمار و اطلاعات صحیح، کمک می‌کند تا خلأ های استان شناسایی و در جهت برطرف کردن آن اقدام شود.

دریانورد در پایان بیان کرد: مردم هرمزگان برای اجرای هر چه بهتر این سرشماری نهایت همکاری را با مأموران سرشماری که با کارت شناسایی و جلیقه به درب منازل مراجعه می‌کنند داشته باشند.