اختصاص ‌۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل بزرگراه تبریز – هریس

رضا علیزاده نماینده معین مردم اهر و هریس در جلسه شورای اداری گفت: مسئولان مربوطه باید با فراهم سازی امکانات لازم و ایجاد شرایط سرمایه گذاری زمینه خروج از رکود اقتصادی را فراهم کنند.

نماینده معین مردم اهر و هریس عدالت در ایجاد شرایط برای دریافت امکانات توسط همه آحاد مردم را اولین شرط توسعه کشور دانست و اظهار کرد: اهتمام دولت تدبیر و امید برای اصلاح امور اداری و اجرایی ضروری است.

وی گفت :  تنها راه علاج شرایط رکود تورمی در کشور را تزریق ارز از طریق سرمایه گذاری مستقیم خارجی و صادرات حداکثری از کشور است .

علیزاده در ادامه از تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی به پروژه بزرگراه تبریز – هریس – اهر و از رایزنی برای اختصاص قیر یارانه ای برای شهرداری های شهرهای تابعه شهرستان هریس و همچنین اعطای تسهیلات برای واحدهای تولیدی خبر داد.

نماینده معین مردم اهر و هریس همچنین در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: ایجاد واحد های تولیدی وصنعتی در شهرستان را عامل مهمی در کاهش آمار بیکاری جوانان دانسته وتصویب اعتبار ۶۰۰میلیارد ریالی برای راه اندازی کارخانه روغن کشی از دانه های روغنی را گامی مهمی در این راستا بیان کرد .

وی همچنین ازتامین اعتبار تکمیل فاز اول بیمارستان هریس در سال جاری وافتتاح آن در دهه فجر امسال خبر داد.

نماینده معین همچنین برای ساخت یادمان شهدای گمنام شهرستان هریس ۲۰درصد از هزینه اجرایی این پروژه را تقبل واز نظر مالی برای اتمام آن قول مساعد داد.

علیزاده ازهماهنگی برای تشکیل جلسه با معاونت عمرانی وزارت کشور در خصوص اعطای تسهیلات وماشین آلات به شهرداری های ۵گانه شهرستان هریس درآینده نزدیک خبرداد

صابر تقویمی فرماندار هریس در این جلسه ضمن خیر مقدم گویی کسب رضایت خداوند متعال را برتر از هر منافع مادی دانست و گفت:  دقت در سیره و روش اهل بیت بویژه قیام امام حسین (ع) را گره گشای بسیاری از مسائل جامعه است.

وی در ادامه گزارش جامع و مبسوطی از پروژه های در دست اقدام و نیز اقدامات عمرانی به بهره برداری رسیده ازجمله آبرسانی به ۲۲ روستای بخش خواجه در قالب مجتمع آبرسانی شهید باقری افشرد ، بزرگراه تبریز –هریس – اهر ، ایجاد ۲ مزرعه بادی در روستاهای شیخ رجب و مینق ، راه اندازی معدن مس سوناجیل ، جایگزینی صد در صدی بذور اصلاح شده در مزارع کشت دیم گندم و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد واحدهای بزرگ تولیدی و اشتغالزا ، ارائه کرد.

تقویمی همچنین در این راستا از اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۵۸ میلیارد ریال برای لکه گیری وآسفالت حدود ۶۰ کیلومتر از ۸۴ کیلومتر راه اصلی موجود که ۷۱ درصد از راههای اصلی شهرستان هریس را شامل می شود و اعتباری بالغ بر ۸۲ میلیارد ریال که ۱۰۲ کیلومتر از ۱۶۷ کیلومتر موجود کل راههای فرعی که معادل ۶۱ درصد لکه گیری و آسفالت شده است خبرداد.

حجت الاسلام احمدی امام جمعه هریس نیز در سخنانی قیام عاشورا را تبلور اصل امر به معروف و نهی از منکر بیان نموده و همگان را برای تحقق این امر و همچنین کمک همه جانبه به مدافعان حرم ، فراخواند.

انتهای پیام/م

  • هریس
  • هریس
  • هریس
  • هریس
  • هریس