پاسخ برانکو به بازیکن تیم ملی کره؛ شاید در گهواره طلایی بزرگ شده

 برانکو ایوانکوویچ در پایان تمرین امروز تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: «می‌بینید که تمام تمرینات ما باز و آزاد است و همه حضور دارند.»

 

وی ادامه داد: «‌از وضعیت فعلی بازیکنان راضی هستم، روز گذشته هم بازی دوستانه خوبی برگزار کردیم و امروز هم دو جلسه تمرینی را پشت سر گذاشتیم. بازیکنان فعال هستند و خیلی از آنها راضی هستم.»

 

وی درباره دیدار تیم ملی مقابل کره جنوبی تصریح کرد: «این بازی تیم ملی است و همه ما دلمان می‌خواهد که تیم ملی برنده شود و طبق همه شرایط موجود می‌بینیم که همه تیم‌ها به جز ایران مثل کره، چین، ژاپن و عربستان مقداری افول کرده‌اند و به همین خاطر این برای ما یک خوشبینی است که تیم ملی ایران مقابل کره برنده شود.»

 

برانکو در خصوص برد تاریخی تیم ملی مقابل کره جنوبی در مسابقات جام ملت‌های 2004 که با هدایت او به دست آمد، افزود: «من نمی‌خواهم سال‌ها و نسل‌های مختلف را با هم مقایسه کنم اما واقعیت این است که آن زمان بهترین تیم تاریخ فوتبال کره مقابل ما بازی کرد. آنها آن زمان چهارمین تیم دنیا بودند و یکی از بهترین بازی‌های تاریخ فوتبال آسیا آن روز انجام شد. آن بازی به عنوان مسابقه واقعا عالی بود و ما تیم چهارم دنیا را بردیم. البته این را هم باید بگویم که تیم ملی در زمان من در رنکینگ پانزدهمین تیم دنیا بود.»

 

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد ملی‌پوشان در بازی با ازبکستان راضی بود یا خیر؟ افزود: «نمی‌خواهم درباره تک تک بازیکنان نظر بدهم چون نمی‌دانم خواسته مربی از آنها چه بوده ولی خوشحالم که زننده تک‌گل بازی سیدجلال حسینی بود.»

 

وی درباره اینکه پرسپولیس در بازی با ازبکستان 5 ملی‌پوش داشت اما استقلال بازیکنی نداشت، عنوان کرد: «این مسائل مهم نیست. مهم این است که بازیکنان لیگ ایران برتری‌شان را نشان دادند. البته آن بازی حاج‌صفی، آندو و ... در آن بازی بار بازی را به دوش کشیدند. خود این مسئله نشان‌دهنده این است که لیگ چقدر مهم است و باید به آن اهمیت داد. البته امیدوارم حرف‌های من را دوباره برعکس منتقل نکنید چون بار قبل همه یک جور دیگر صحبت‌های من را منتقل کردید. بار قبل از قول من نوشتید که مربیان ایرانی خوب هستند اما فقط مربیان کروات تاثیرگذار بودند ولی این حرف من نبود. من گفتم مربیان خارجی زیاد به ایران آمدند اما به هر حال تاثیر مربیان کروات بیشتر از بقیه بود. متاسفانه صحبت‌های من را بد منعکس کردید در حالی که صحبت من این نبود.»

 

سرمربی پرسپولیس در خصوص ملی‌پوشان این تیم که شاید خسته باشند و این موضوع شاید باعث شود در ترکیب این تیم مقابل نفت باعث تغییراتی شود تصریح کرد: «باید بازیکنان ابتدا به تمرینات پرسپولیس بازگردند تا ببینند وضعیت آنها چطور است شاید برنامه تمرینی آنها متفاوت باشد و به همین دلیل خسته باشند اما خستگی که مدنظر شماست اینطور نیست چراکه بازیکنانی که مقابل کره بازی می‌کنند زمان دارند تا به فرم اصلی بازگردند.»

 

برانکو در مورد اینکه برای بازی ایران مقابل کره به استادیوم خواهد رفت یا نه؟ افزود: «نه به استادیوم نمی‌روم و از خانه بازی را تماشا خواهم کرد.»

 

وی درباره اظهارات بازیکنان کره جنوبی که به محض حضور در ایران عنوان کردند تهران شهر قشنگی نیست و ما در این شهر تحت فشار هستیم، گفت: «به هر حال آنها بازیکن هستند و همه جور حرفی می‌زنند. من هم بارها در تهران دیده‌ام که در خیابان مانعی وجود دارد و کارگران مشغول تعمیر هستم اما نمی‌توانم بگویم تهران زشت است. آنها که این حرف‌ها را می‌زنند شاید در یک گهواره طلایی بزرگ شده‌اند که این صحبت‌ها را می‌کنند. الان این خبرنگار هم پیراهنی پوشیده که آرم یک شرکت ژاپنی را دارد. این یعنی اینکه باید کره‌ای‌ها از او هم ایراد بگیرند؟ کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند از اینکه ترسیده‌اند و به دلیل ترسشان این حرف‌ها را مطرح می‌کنند.»

 

سرمربی پرسپولیس در پایان در خصوص اینکه آیا قصد دارد از کمال کامیابی‌نیا در خط دفاع استفاده کند، گفت: «نه اینطور نیست. در این یکی دو بازی تدارکاتی چون یک مدافع ما مصدوم است و دو نفر هم در تیم ملی هستند و گولج هم از ایران رفته مجبور شدم کامیابی‌نیا را در این پست به کار بگیرم اما قصد ندارم از او به عنوان مدافع استفاده کنم.»