بررسی مشکلات محله مدائن در کمیته نظارت شورای شهر تهران

محسن پیرهادی، عضو هیئت رئیسه شورا و رئیس کمیته نظارت کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در راستای بررسی مشکلات محلات شهر تهران، به بررسی مشکلات محله مدائن در محدوده شهرداری منطقه 8 پرداخت.

پیرهادی اظهار داشت: محله مدائن از منظر طراحی بافت شهری و المان های شهرسازی وضعیت مطلوبی دارد.

وی افزود: فقدان بازار میوه و تره بار در سطح محله از مشکلات این محله است که باید نسبت به جانمایی مکانی مناسب و پیش بینی بودجه مورد نیاز در برنامه ریزی سال آتی شورای شهر و شهرداری لحاظ شود.

پیرهادی، محاسبه بهای آب، برق و گاز ساختمان سرای محله بر اساس تعرفه تجاری را از مشکلات مهم ساختمان سرای محله مدائن و برخی از محلات عنوان کرد و افزود: تعرفه بهای آب، برق و گاز مصرف ساختمانهای سرای محلات باید برمبنای تعرفه های فرهنگی محاسبه شود.

پیرهادی اضافه کرد: چگونه ما می‌توانیم توقع کار فرهنگی از سرای محله داشته باشیم در حالی که دغدغه شورایاری پرداخت هزینه‌های معمولی سرا باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در برخی مناطق، از ساختمان استیجاری بعنوان سرای محله استفاده می گردد و به دلیل اینکه سند به نام اشخاص حقیقی است، تعرفه‌های آب، برق و گاز سرا بر مبنای تعرفه فرهنگی محاسبه نمی‌شود.

وی افزود: البته همین مسئله که از ساختمان استیجاری بعنوان سرای محله استفاده می‌شود دارای ایراد است چرا که یکی از آیتم های تأثیر گذار در هویت بخشی به سرا بین اهالی یک محله، ثبات موقعیت مکانی و ساختمان مناسب برای سرای محله می باشد.

وی افزود: شهرداری باید پیگیری ویژه‌ای جهت رفع این مشکل بعمل آورد و ارگانهای مربوط نیز همکاری مورد قبولی داشته باشند.

پیرهادی در ادامه دیگر نارضایتی بخشی از اهالی و شورایاری محله را عدم ساماندهی وضعیت مخزن آبگیری تانکرهای خدمات شهری بیان داشت و افزود: بعضاً در برخی نقاط مشاهده می‌شود کنترل مناسبی در نحوه بهره برداری از این مخازن وجود ندارد و حتی در برخی نقاط شهر، گزارش‌هایی از استفاده شخصی افراد و ماشین های متفرقه از این مخازن وصول شده است که شهرداری می بایست تدابیر لازم جهت ساماندهی و جلوگیری از استفاده افرا سودجو از این مخازن را اتخاذ کند.

پیرهادی پیش بینی و احداث سالن ورزشی چند منظوره، امحاء حشرات و حیوانات موزی اعم از پشه سفید، موش و ...، تأمین روشنایی مناسب در معابر محله و حضور پررنگ تر گشت نیروی انتظامی جهت افزایش امنیت محله را از دیگر خواسته‌های اهالی محله مدائن عنوان کرد و اظهار داشت، تمام مشکلات محله مذکور طی مکاتباتی از طریق شورایاری و هیئت امنای محله دریافت و پس از جلسات کارشناسی به شهردار تهران، معاونت های مربوطه، دستگاه‌ها و ارگانهای ذی ربط منعکس شد و پیگیری تمام موارد در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در حال انجام است.