۹.۵ میلیون ایرانی در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن شرکت کردند

محمد صادق علیپوری در حاشیه جلسه با مدیران استان گلستان در جمع خبرنگاران با اشاره به ثبت نام 9 میلیون و 500 هزار نفر تاکنون در سرشماری نفوس و مسکن اظهار داشت: این جمعیت 10.5 درصد خانوارهای ایرانی را شامل می‌شود و هنوز با آمار 35 درصد پیش‌بینی شده فاصله داریم و امیدواریم تا 24مهر به این آمار و بیشتر دست یابیم.

وی تصریح کرد: استان‌های بوشهر و سمنان بیشترین آمار در تعداد ثبت نام کنندگان اینترنتی هستند و در حال حاضر رکورد بیشترین ثبت نام به نام این استان‌ها ثبت شده است.

معاون اقتصادی مرکز آمار ایران از مردم خواست هر چه سریع‌تر در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن شرکت کنند تا مشمول مشوق‌های مرکز آمار ایران قرار گیرند.

علیپوری تاکید کرد: مرکز آمار ایران برای ترغیب به شرکت در سرشماری تا کنون  جوایز و مشوق‌های را برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته مانند اهدای جوایز یک میلیون تومانی به هر هزار خانوار شرکت کننده اینترنتی در سرشماری از مهم‌ترین این جوایز است.

معاون اقتصادی مرکز آمار ایران گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 35 درصد مردم  ایران در سرشماری اینترنتی شرکت کنند و بقیه هم در مرحله دوم سرشماری که به صورت حضوری انجام شود و درصد کمی هم به صورت تلفنی در سرشماری شرکت کنند.