جذب 560نفر در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

سومین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی در تاریخ 21 آبان برگزار می‌شود. آموزش‌وپرورش در قالب این آزمون اقدام به جذب حدود 560 نیرو برای استان سیستان و بلوچستان می‌کند.

ضوابط جذب نیرو در آموزش‌وپرورش سیستان‌و بلوچستان بدین شرح است:

حداکثر سن داوطلبان لیسانس 32 سال و فوق‌لیسانس و بالاتر 35 سال است داوطلبین با رعایت شرایط احراز مشاغل از نظر رشته تحصیلی و بوم پذیری می‌توانند دو رشته محل را انتخاب کنند که ابتدا انتخاب اول داوطلبان مورد بررسی قرار گرفته و در صورت عدم تکمیل ظرفیت مربوط، انتخاب‌های دوم داوطلبان براساس نمره بررسی خواهد شد.

آندسته از داوطلبان فوق‌لیسانس مجاز به شرکت در آزمون هستند که رشته تحصیلی فوق‌لیسانس آنان مطابق با لیسانس یا یکی از گرایش‌های لیسانس آنها باشد.

پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون استخدامی مکلفند تعهد کتبی مبنی بر 10 سال خدمت به شرط تمدید استخدام در محل جغرافیایی مورد تقاضا به آموزش و پرورش بسپارند. استخدام و اشتغال آنها منوط به سپردن تعهد محضری خواهد بود.

تمام پذیرفته شدگان ملزم به گذراندن دوره یکساله مهارتهای تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور است که بخشی از هزینه‌های برگزاری دوره مذکور(خدمات آموزشی و رفاهی) برعهده داوطلب خواهد بود. چنانچه هر یک از پذیرفته شدگان در طول برگزاری دوره یکساله از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند وزارت آموزش و پرورش می‌تواند نسبت به محاسبه و اخذ هزینه برگزاری دوره اقدام کند.

رشته‌هایی که آموزش‌وپرورش برای استان سیستان‌ و بلوچستان جذب می‌کند بدین شرح است:

هنرآموز الکترونیک، آموزگار ابتدایی،‌دبیر تاریخ، مطالعات اجتماعی و جغرافیا، هنرآموز حسابداری، دبیر ریاضی، دبیر زبان انگلیسی، دبیر زبان و ادبیات فارسی، هنرآموز زارعی و باغی، دبیر زیست‌شناسی، دبیر شیمی، هنرآموز طراحی و دوخت، دبیر عربی، دبیر علوم تجربی، دبیر معارف اسلامی، دبیر فیزیک، هنرآموز کامپیوتر، هنرآموز گرافیک، هنرآموز مکانیک، هنرآموزمکانیک خودرو و هنرآموز ناوبری.

به گزارش تسنیم، آموزش‌وپرورش همچنین در سال 95 از طریق برگزاری آزمون استخدامی اقدام به جذب 10 هزار نیروی انسانی می‌کند.

ثبت‌‌نام برای جذب نیروی پیمانی در وزارت آموزش‌وپرورش از یکشنبه 18 مهر آغاز شده و تا شنبه 24 مهر از طریق پایگاه سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  ادامه دارد.

طبق اعلام وزارت آموزش‌وپرورش، تعداد 4007 نفر زن و 5هزار و 993 مرد جذب می‌شود، براساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان پذیرفته‌شدگان ملزم به گذراندن دوره یک‌ساله در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی هستند.