قلعه نویی: بدون قرارداد و فقط به خاطر مردم کار کردم

امیرقلعه نویی صحبت های جالبی در مورد بازی با کره در زمانی که سرمربی تیم ملی بود به زبان آورد که در ادامه آن را می خوانید:

از شرایط تیم تان در تعطیلات لیگ راضی هستید؟

امیرقلعه نویی – واقعیتش را بخواهید اصلا راضی نیستم. این تعطیلات انگیزه و روحیه را از بازیکنان تیم ما گرفته است و واقعا با این شرایط اسم لیگ را باید از روی آن برداریم. حالا یک زمان شما می بینید تیمی بازیکنان جوان دارند و می توانند نتیجه بگیرند اما برای ما که بازیکنان خارجی داریم و شریط مان فرق دارد این شرایط خیلی سخت است. ما تا می آییم به فرم ایده آل برسیم لیگ تعطیل می شود و این کارمان را سخت می کند.

در مورد بازی با کره صحبت کنید. فکر می کنید این تیم می تواند ایران را اذیت کند؟

امیرقلعه نویی -راستش را بخواهید من ۲ بازی کره دیده ام و به نظرم کره تیم همیشگی که در گذشته بود، نیست. شما ببنید این تیم در بازی با چین در سئول حقش مساوی بود و در بازی با قطر هم شانس آورد که در دقایق پایانی گلی دریافت نکرد. در مجموع شرایط کره مثل سال های گذشته نیست و من امیدوارم که بتوانیم نتیجه لازم را بگیریم.

فکر می کنید این کره قوی تر است یا تیمی که در جام ملت های سال ۲۰۰۷ برابر شما بازی کرد؟

امیرقلعه نویی -من نمی خواهم مقایسه کنم ولی در مجموع تیم حال حاضر کره را تیم قوی نمی بینم و این تیم در مقایسه با سال های گذشته افت کرده است.

شما در بازی با کره در سال ۲۰۰۷ از کره شکست خوردید و از تیم ملی کنار گذاشته شدید. وقتی یاد این بازی می افتید حسرت نمی خورید؟

امیرقلعه نویی -نه حسرت نمی خورم چون همه دیدند که ما ۱۲۰ دقیقه به کره حمله کردیم و بازی خیلی خوبی انجام دادیم و فقط توپ هایمان گل نشد. حتی ما در مقدماتی جام ملت های آسیا کره را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دادیم ولی در مالزی توپ هایمان گل نشد و در دقیقه ۸ هم داور در موقعیت تک به تک برای ما پنالتی نگرفت که خودش هم بعدا آن را تایید کرد. با این حال قسمت بود و من تکلیف داشتم به تیم ملی کمک کنم.

به نظر شما این منطقی بود که بعد از جام ملت های آسیا شما را از کار برکنار کردند؟

امیرقلعه نویی -همانطور که گفتم من در آن سال به تکلیفم عمل کردم. می توانید بپرسید که زمانی که سراغم من آمدند گفتم که باید اول تکلیف رییس فدراسیون فوتبال مشخص شود چون ممکن است رییس جدید از قیافه قلعه نویی خوشش نیاید. اما به من گفتند که به تو نیاز داریم و من هم بدون قرارداد فقط به خاطر مردم کار کردم. در آن زمان فوتبال ایران را در بدترین شرایط تحویل گرفتم و خدا را شکر که توانستم تکلیفم را به خوبی انجام بدهم.

اگر به قبل برگردید، بازهم در این شرایط هدایت تیم ملی را قبول می کنید؟

امیرقلعه نویی -من کارم را کردم ولی در همه جا می گویند به مربی از این جام جهانی تا جام جهانی بعدی فرصت می دهند. در آن زمان کسانی که من را سرمربی تیم ملی کردند گفتند که تو اگربه جام ملت ها صعود کنی تا جام جهانی می مانی و ما موفق شدیم کره را در تهران و سوریه را در دمشق شکست بدهیم و از گروه مرگ جام ملت ها به عنوان سرگروه صعود کردیم. متاسفانه در آن زمان اختلاف سیاسی بین گروه انتقالی با مسوولان وقت فدراسیون فوتبال وجود داشت که من قربانی آن شدم.

در جایی گفته بودید که که در آن زمان مشکلات مالی زیادی هم داشتید. این موضوع را تایید می کنید؟

امیرقلعه نویی -شما همین الان می توانید از ناصر ابراهیمی سوال کنید که زمانی که من تیم ملی را تحویل گرفتم چمن کمپ تیم های ملی داشت خشک می شد. حتی فدراسیون فوتبال پول تهیه پمپ آب را نداشت و با تانکر آب سر زمین می آورند. با این حال ما به خاطر مردم و بدون قرارداد کار کردیم و البته به تکلیفمان عمل کردیم و هیچ منتی هم نیست.

با شرایطی که تیم ملی دارد فکر می کنید می تواند به جام جهانی صعود کند؟

امیرقلعه نویی -من با آنالیزی که روی تیم ملی کرده ام فکر می کنم انشاالله تیم ملی به راحتی به جام جهانی صعود خواهد کرد و مشکلی از این بابت نخواهدداشت .