جدول فروش هفتگی سینمای هالیوود با اعلام صدرنشینی فیلم "دختری در قطار" و اکران افتتاحیه دو فیلم "تولد یک ملت" و دبیرستان" منتشر شد.

 

 

جنایت در صدر هالیوود /

 

"دختری در قطار"

دختری در قطار اقتباس سینمایی رمانی پرفروش، داستان زنی است که از پنجره قطار چیزی هولناک می بیند. ریچل با بازی "امیلی بلانت"، که پس از جدایی از همسرش به الکل معتاد شده است بصورت پنهانی زوجی را تعقیب می کند که به نظر می رسد زندگی کامل و خوشبختی دارند. با ناپدید شدن این زن، داستان وارد پیچیدگی می شود.

شبی پس از نوشیدن مشروبات الکلی زیاد، ریچل در حال خونریزی و گیج از خواب بیدار می شود و در می یابد که زنی که از دور تعقیب می کرد ناپدید شده است. آشفتگی و سوالهای ریچل شروع می شود تا جاییکه به سلامت عقل خودش نیز شک می کند.

این فیلم در اولین هفته از اکران خود توانسته 24.7 میلیون دلار فروش داشته باشد و جایگاه اول باکس آفیس هالیوود را از آن خود نماید.

"تیت تیلور کارگردان 40 ساله امریکایی این فیلم را بر اساس فیلمنامه ای از "ارین کرسیدا" ساخته و در این فیلم "امیلی بلونت"، "هلی بنت"، "ربکا فرگوسن" به ایفای نقش می پردازند.

 

جنایت در صدر هالیوود /

 

خانه خانم پرگین و بچه های عجیب و غریب

فیلم فانتزی تیم برتون کارگردان سینمای امریکا به نام "خانم پرگین و بچه های عجیب و غریب" در دومین از اکران خود با یک پله سقوط به جایگاه دوم جدول رسید. این فیلم در دومین هفته 15 میلیون دلار فروخته است.

در این فیلم جاکوپ شخصیت اصلی در ادامه اکتشافات خود به خانه خانم پرگین برخورد می کند. پس از آن متوجه می شود که این خانه پر از کودکان عجیب و غریب با توانایی های ویژه است. در همین برخورد او با توانایی های خود نیز آشنا می شود.

"اوا گرین"، "جودی دنچ"، "ساموئل ال جکسون" و "آسا باترفیلد" به ایفای نقش می پردازند. فیلمی که پایان سپتامبر اکرانش را در امریکای شمالی آغاز خواهد نمود.

 

جنایت در صدر هالیوود /

 

افق آبهای عمیق

 

فاجعه تاریخی نشت در ایالات متحده چالشی شد تا "متیو مایکل کارناهان" فیلمنامه این اثر را با اقتباس از داستانی واقعی نوشته و "پیتر برگ" آن را کارگردانی کند.

"افق آبهای عمیق" داستان بدترین نشت نفت در تاریخ ایالت متحده امریکا را روایت می کند.  آوریل 2010 مصادف است با یکی از فجایع تاریخ نفت امریکا که آن دکل بزرگ نفتی به علت نشت و آتش سوزی منفجر شد.

"دیلن اوبرایان"، "مایکل ولبرگ"، "کیت هودسون" و "کرت راسل" در این فیلم هیجان آور هالیوودی به ایفای نقش می پردازند.

"افق آبهای عمیق" در هفته دوم اکران 11.8 میلیون دلار فروخته و با یک پله سقوط در رتبه سوم جدول فروش قرار گرفته است.

 

جنایت در صدر هالیوود /

 

هفت دلاور

دنزل واشنگتون، کریس پرات، اتان هاواک، وینسنت اونفِریو، بونگ هون لی، مانوئل گارسیا روفالو و مارتین سِنسمیر هفت بازیگر اصلی "هفت دلاور" اقتباسی سینمایی را تشکیل می دهند.

این فیلم اقتباس اثری از آکیرو کوروساوا با همین نام است که "ریچارد ونک" آن را به صورت فیلمنامه ای جدید برای ساخت به "آنتونیو فوکوآ" پیشنهاد داده است.

هفت مرد هفت تیر به دست و کابوی کنار یکدیگر جمع شده و برای نجات یک روستای ضعیف از دست اشرار منحدم شوند.

"هفت دلاور" در سومین هفته از اکران خود با یک پله سقوط به جایگاه چهارم رسیده و به فروشی معادل 9.2 میلیون دلار اکتفا کرده است.

 

جنایت در صدر هالیوود /

 

لک لک ها

"لک لک ها" با یک پله سقوط دیگر این بار در رتبه پنجم ایستاد و با 8.5 میلیون دلار فروش افتی 5 میلیون دلاری را نسبت به هفته گذشته تجربه می کند.

"لک لک ها" بر اساس داستان کودکانه آوردن نوزادان توسط لک لک ها به پیش والدین و با فضایی کاملاً کمدی روایت می شود.

"جونیور" کاراکتر اصلی انیمیشن در راه آوردن یکی از همین نوزادان وی را گم کرده و برای نجات نوزاد از دست گرگ ها یک تیم لک لک تشکیل می دهد.

"آندی سامبرگ"، "جنیفر انیستون"، "تای بوللر" و "کلسی گرامر" صداپیشگی این انیمیشن خانوادگی را بر عهده دارند.

 

جنایت در صدر هالیوود /

 

فیلم های "تولد یک ملت" با 7.1 میلیون دلار، "دبیرستان" با 6.1 میلیون دلار، "سالی" با 5.3 میلیون دلار"، "اساتید ذهن" با 4.1 میلیون دلار و "پادشاه کاتوه" با 1.6 میلیون دلار در رتبه های ششم تا دهم جدول فروش سینمای هالیوود قرار گرفته اند.

این هفته از سینمای هالیوود دچار فراز و فرودهای زیادی بود. فروش خوب "دختری در قطار" همه را شوکه کرد و از طرفی باخت سریع فیلم تیم برتون ناراحت کننده بود..

دو فیلم "تولد یک ملت" و "دبیرستان" با وجود اینکه هفته اول اکران را پشت سر می گذاشتند اما از همان ابتدا در فروش ناموفق بودند و رتبه های ششم و هفتم را بدست آورند.

 

جنایت در صدر هالیوود /

 

فیلم کلینت ایستوود هم این هفته افت محسوسی را تجربه کرد. این فیلم با کاهش 3 میلیون دلاری باز هم در سراشیبی سقوط قرار گرفت و این بار سقوطی سه پله ای را لمس کرد.

جدول ده فیلمی این هفته از سینمای هالیوود با افت شدید فروش فیلم های "نفس نکش"، "بچه بریجت جونز" و "اسنودن" مواجه شد و با آنها خداحافظی کرد.