پخش سریال معمای شاه از شنبه

 به گفته مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی، «معمای شاه» در 75 قسمت تنظیم شده و41 قسمت آن هم پخش شده و یک سوم آن باقی مانده و ما برای اینکه سریال از بینندگان بیشتری برخوردار شود و هفتگی بودن سریال باعث نشود که ما ریزش مخاطب داشته باشیم، تصمیم گرفتیم که از13 محرم دوباره و از ابتدا این سریال را از شبکه یک پخش کنیم.

علی لدنی تهیه کننده این مجموعه تاریخی نیز گفت: ازآنجایی که عده‌ای از هموطنان تا اینجای سریال را دنبال نکرده بودند، از ۲۴ مهر پخش سریال «معمای شاه» از قسمت اول آغاز می شود و قسمت‌های پایانی آن که مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی است مصادف می‌شود با دهه فجر و سریال تمام خواهد شد. لدنی تاکید کرد: قرار است این سریال به صورت هر شبی پخش شود و مخاطبان این سریال می‌توانند پنج روز درهفته (به جز پنج شنبه‌ ها و جمعه‌ها) حوالی ساعت 22:15 شاهد پخش این سریال باشند.

او با اشاره به این که سه درصد از مراحل تصویربرداری باقی مانده است، تصریح کرد: تصویربرداری قسمت‌های مربوط به سال‌های۵۰ تا ۵۷ که مربوط نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی می‌شود، باقی مانده است که در لوکیشن‌های مدرسه علوی، زندان قصر و حسینیه ارشاد تصویربردای خواهد شد.

تهیه کننده معمای شاه عنوان کرد: 41 قسمت از این سریال تاکنون به روی آنتن شبکه یک رفته و 14 قسمت هم بطور کامل تدوین شده است و در مجموع 55 قسمت از این مجموعه آماه پخش است. مجموعه تلویزیونی معمای شاه وقایع تاریخی، اجتماعی و سیاسی ایران در فاصله سال‌های ۱۳۱۷ تا ۱۳۵۷ همزمان با دوران پهلوی دوم را روایت می کند.