وضعیت هوای پایتخت در روز تاسوعا و عاشورا

معصومه احمدی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات هواشناسی، از امروز با ورود سامانه بارشی جدید به سواحل دریای خزر بارش‌ها در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل و آذربایجان شرقی آغاز می‌شود که البته شدت بارش‌ها برای استان گیلان پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: انتظار داریم از روز سه شنبه همین شرایط در بخش‌های شمالی کشور تا روز پنجشنبه ادامه داشته باشد.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: برای ارتفاعات البرز، نواحی کوهستانی و شمالی استان‌های البرز، تهران، قزوین و حتی سمنان رشد ابر پیش‌بینی می‌شود.

احمدی با اشاره به اینکه بارندگی‌ها در بیشتر نقاط کشور ادامه خواهد داشت، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشورمان مثل استان‌های یزد، نواحی مرتفع و کوهستانی استان‌های اصفهان، کرمان و بخش‌هایی از استان خراسان جنوبی بارندگی داشته باشیم که البته شدت بارش‌ها را در استان یزد خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در نواحی جنوبی کشور با افزایش سرعت وزش باد در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، خلیج فارس مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

احمدی تصریح کرد: به لحاظ شرایط آب و هوایی در روزهای آینده نوسانات دمایی نخواهیم داشت اما در بخش‌های شمالی با ورود سامانه بارشی کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره شرایط آب و هوایی پایتخت گفت: در 24 ساعت آینده آسمان تهران صاف و همراه با رشد ابر خواهد بود که دما در گرمترین زمان به 29 درجه خواهد رسید.

کارشناس هواشناسی تاکید کرد: برای روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی پدیده قابل ذکری در پایتخت پیش‌بینی نمی‌شود.