پیرحسین کولیوند با بیان اینکه هر انجام اقدام ضد بشری و تروریستی در دنیا همواره از سوی مردم جمهوری اسلامی ایران محکوم است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در کمک به مردم بی دفاع و مظلوم همواره پرچم‌دار و پیش قدم بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور با بیان اینکه ماهیت وجودی اورژانس انجام کمکهای بشردوستانه است، افزود: ما در تمامی مناطق کشور آمادگی داریم که مصدومان یمنی را پذیرش کنیم.

وی با اشاره به جنایات آل سعود در یمن خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود امکانات بهداشتی  و پزشکی و درمانی در یمن و در بین مردم بی‌گناه، مرکز اورژانس جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای اعزام نیرو به یمن نیز اعلام می‌کند که در صورت نیاز این اقدام انجام می‌شود.

کولیوند تصریح کرد: مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دارای پرسنل و نیروهایی است که می‌توانند در مواقع بحرانی به خوبی انجام وظیفه کنند و از بار تلفات ناشی از بحران به وجود آمده بکاهند.

وی با بیان اینکه بهره‌مندی مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن از امکانات بهداشتی و درمانی یک حق آشکار است، تاکید کرد: ما در داخل کشور آماده پذیرش مصدومان یمنی هستیم همچنین در صورت نیاز می‌توانیم نیروهای متخصص و مجرب را برای انجام اقدامات بشردوستانه بهداشتی و درمانی به یمن اعزام کنیم.

رئیس مرکز اورژانس کشور بار دیگر اقدامات وحشیانه رژیم آل سعود را محکوم و عنوان کرد: حمله این رژیم به عزاداران حسینی در ایام محرم یک اقدام به دور از انسانیت است که بیش از هر زمانی خوی وحشیانه این رژیم را نشان می‌دهد.

کولیوند با بیان اینکه از وزارت امور خارجه کشور در راستای اعزام نیروهای اورژانس در راستای امدادرسانی به مصدومان یمنی به دنبال اقدامات تروریستی آل سعود خواستار همکاری هستیم، تصریح کرد: مرکز اورژانس کشور در کنار سایر ارگانهای مرتبط آماده اعزام نیرو به یمن و انجام کمکهای بشردوستانه در بین مردم مورد ظلم واقع شده یمنی است.