عدد نگاری دیدار ایران و کره جنوبی

در بیست و هشت دیدارِ گذشته ایران 12 پیروزی، کره 9 پیروزی به دست آورده اند و 7 مسابقه نیز به تساوی ختم شده است. به بهانه مسابقه حساسِ فردا به وسیله اعداد نکاتی جالب را بررسی کردیم که در زیر می توانید بخوانید:

0) چشم بادامی ها هیچ گاه در ایران پیروز نشده اند. آن ها پنج بار برای رویارویی با ایران به تهران آمده اند که سه شکست و دو تساوی در کارنامه شان ثبت کرده اند. پر تکرار ترین نتیجه ی دیدارهای خانگی برای ما، پیروزی یک بر صفر بوده است.

1) اولین رویارویی این دو تیم مربوط به حدود شش دهه قبل است که ایران متحمل سنگین ترین شکست خود شد. کره ای ها 7 خرداد 1337 با نتیجه پنج بر صفر ایران را در هم کوبیدند تا بهترین پیروزی کره در اولین دیدار این دو تیم رقم بخورد.

2)  در نفرات حاضر در این تیم ایران جواد نکونام بیشترین گل را به ثمر رسانده است. او که اکنون در قامت مربی همراه تیم ملی است، 2 گل به ثمر رسانده که هر دو در ورزشگاه آزادی و در چارچوب رقابت های جام جهانی بوده است. البته علی دایی با زدن 4 گل در دیدارهای این دو تیم به نوعی آقای گل است.

3) کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران سه بار در مقابل کره قرار گرفته که هر سه بار به پیروزی رسیده است. او در پیروزی های متوالیِ یک سرمربی در تاریخ بازی های این دو تیم رکورد دار است و نکته جالب اینجاست که همه این بردها با نتیجه یک بر صفر به دست آمده است.

4) چهار گل در آخرین دقیقه از بازی های این دو تیم نشان می دهد مسابقه های این دو تیم تا چه حد جذاب، دیدنی و غیر قابل پیش بینی است. در 28 دیدارِ گذشته هر تیم دو بار در دقیقه 90 دروازه تیم مقابل را گشوده است.

5) تیمِ کارلوس کی روش 5 بازیکن زیر 23 سال دارد و در این زمینه از کره بسیار پیش تر است. جوان ترین بازیکن تیم کره جائه سونگِ 24 ساله است و این در حالی است که سعید عزت اللهی 20 ساله جوان ترین بازیکن تیم ما و البته میدانِ این مسابقه است!

6) عدد 6 در تاریخ بازی های این دو تیم ما را یاد آن برد تاریخی شش بر دو می اندازد اما باید دانست عدد شش برای ایران از جهتی دیگر هم خوش یمن است. ما تا کنون 6 بار در پائیز بر کره جنوبی غلبه پیدا کرده ایم که اتفاقا پیروزی 6 بر 2 نیز در این فصل رقم خورده است.

7) بازی فردا هفتمین میزبانی ایران از کره خواهد بود. تمام شش دیدار گذشته در تهران برگزار شده و 4 پیروزی برای ایران و دو تساوی در این بازی ها رقم خورده است. دو تیم در بازی های خانگی ایران بیشتر از دو گل به ثمر نرسانده اند.

8) تیمِ پرافتخارِ شرق آسیا تاکنون 8 بار در جام جهانی حاضر شده و سابقه آن ها در این زمینه دو برابر ماست. اما بیشتر شدن شانسشان برای نهمین حضور باید از سد شاگردان کی روش بگذرند، کاری بسیار سخت!

9) سید جلال حسینی با 9 حضور بیشترین سابقه را در رویارویی با کره جنوبی دارد. حسینی در 8 دیدار گذشته عملکردی با ثبات و خوب داشته است و باتوجه به روحیه مضاعفی که از گلزنی برابر ازبکستان دارد، می توانیم روی او برای بازی فردا حساب ویژه ای باز کنیم.

10) تعداد لژیونرهای تیم ملی ایران در آخرین لیست کارلوس کی روش 10 بازیکن است. البته کره ای ها در این زمینه بر ما برتری دارند اما تعداد لژیونرهای تیم کی روش نسبت به گذشته افزایشی چشمگیر داشته است. لازم به ذکر است 6 لژیونر از 10 لژیونرِ تیم ما در اروپا بازی می کنند.