کاپیتان کره‌جنوبی غلط‌هایی کرده که به او مربوط نیست

 مهدی تاج امشب در گفت و گویی درباره برگزاری بازی تیم ملی مقابل کره جنوبی اظهار داشت: وقتی برنامه ریزی مسابقات بر عهده فیفا باشد ما نمی توانیم تغییری در آن ایجاد کنیم. این برنامه که اکنون به ما داده شده در سال 2011  آماده شده است. در جولای 2018 برنامه دیگری نیز برای ادوار بعدی در نظر گرفته می شود. به این ترتیب فیفا دی ها و روز مسابقات معلوم می شود اما کشورها مشخص نیستند. برای مال ما اگر در گروه خود اول شویم و یا دوم شویم برنامه مان تغییر می کند.

 

وی افزود: ما از فیفا و afc خواستیم که در چنین روزی ما را مهمان کند. اما آن ها گفتند باید قرعه کشی صورت گیرد. بعد از این که میزبان کره شدیم تلاش کردیم که محل بازی جابه جا شود. ما از اینفانتینو، دبیر کل کنفدراسیون آسیا و سایر مسوولان درخواست کردیم؛ با آن ها نامه نگاری داشتیم اما نشد. تنها تلاشی که موفقیت آمیز بود، 2:15 دقیقه تغییر زمان بازی بود. البته متاسفانه نتوانستیم بازی را به ساعت 17 بیندازیم. مسوولین کنفدراسیون آسیا گفتند اگر کره موافقت کند می توانیم این برنامه را عوض کنیم اما در شرایطی که رییس فدراسیون کره هم این را پذیرفت، اما کنفدراسیون فوتبال آسیا این کار را انجام نداد. این مساله به اسپانسرها ارجاع پیدا کرد و گفتند اسپانسرها این را نمی پذیرند. به این ترتیب نشد که بازی از ساعت 18:15 زودتر برگزار شود. 

 

تاج تصریح کرد: بازیکنان تیم ملی در همین ایام هیات های کوچکی در تیم ملی تشکیل داده اند. برخی از آن ها نذر دارند و می خواستند زمان بازی تغییر کند تا آن ها بتوانند به عزاداری خود برسند. به هر حال ما تلاش خود را کردیم اما نشد. انتظار ما این است که همه تماشاگران با پیراهن مشکی بیایند زیرا حرمت امام حسین در نظر همه ما بالاست. ما هم پرچم های مشکی دست حاضران می دهیم. از قبل از اذان ظهر کار خود را شروع می کنیم. زیرا روز تاسوعا است. سرود ملی و اذان ظهر را به صورت زنده پخش می کنیم. همچنین با توجه به این که افضل اعمال در این روز زیارت عاشورا است، آن را برگزار می کنیم. رادیو ورزشگاه فعال خواهد بود. همچنین هیات جانبازان دفاع مقدس در آنجا عزاداری می کنند.

 

وی ادامه داد: هیات طیب الرضا با دهل و سنج عزاداری خواهند کرد. مطمئنا مردمی که در استادیوم حضور دارند متدین هستند و با حرکات ما همکاری خواهند کرد. پرچمداران اهل بیت هم حضور پیدا می کنند. فکر نمی کنم هیچ هیات عزاداری این قدر برنامه داشته باشد. ورزشگاه هم کاملا سیاهپوش خواهد شد. برنامه تواشیح هم در ورزشگاه خواهد بود.

 

تاج در رابطه با خراب بودن سایت بلیت فروشی بازی گفت: ما 10 جلسه در این رابطه گذاشته ایم. هیچ محدودیتی در رابطه با فروش بلیت نیست. بلیت های کاغذی هم وجود ندارد و باید اینترنتی خریداری شود.

 

وی درباره شعار هواداران در روز بازی بیان داشت:بهترین کار این است که هواداران را به دو قسمت تقسیم کرد. از قدیم در استادیوم گروهی شعار می دادند و گروهی پاسخ می دادند. در هیات ها هم چنین شرایطی است و گروهی شعار می دهند و گروهی پاسخ می دهند.  کره ای ها هم پذیرفتند که هواداران آن ها با یک بازوبند مشکی به ورزشگاه بیایند. قطعا در آن ها این سوال پیش می آید چه اتفاقی افتاده که کل استادیوم مشکی پوش شده است.

 

رییس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: AFC ناظر امنیتی بازی را یک کره ای انتخاب کرد. من امروز گفتم که خیلی نگران این رفتار AFC هستیم. از طرف دیگر برای تغییر زمان بازی دیدید که کنفدراسیون فوتبال آسیا چه حرکاتی کرد. به نظرم می رسد که باید با قوت این کار را ادامه دهیم. البته ما هم تنها نیستیم و هزاران نفر به ما کمک می کنند تا بازی برگزار شود.

 

وی خاطرنشان کرد: کاپیتان کره صحبت هایی درباره ایران کرده است در حالی که کی روش گفت اگر کاپیتان ما این حرفها را می زد او را اخراج می کردم. این که مردم سیگار می کشند یا این که هوا آلوده است این ها غلط هایی است که به او مربوط نیست. کی روش امروز در این باره صحبت کرد. ما هم به AFC و FIFA هم اعتراض کردم. آن ها می توانند کری های فوتبالی داشته باشند و مثلا بگویند ایران ضعیف است و ما 10 گل می زنیم. اما حق ندارند کری غیر فوتبالی داشته باشند. آنچه برای ما مهم تر است روز تاسوعا و عاشورا است.

 

رییس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: یک روز بعد از بازی ما، تایلند و عراق در کشور ما بازی دارند. این ها نشان می دهد که خیلی امن هستیم. ما نباید کاری کنیم که بهانه ای دست کشوری چون عربستان بدهیم. به همین خاطر سه درخواست داریم: هواداران مشکی پوش باشند، حرمت روز را نگه دارند و حرکتی نکنند که ملعبه دست دیگران شود. 

 

تاج در خاتمه بیان داشت: ما و دیگران، همه تلاش می کنیم که برای تمام مردم دنیا این سوال پیش بیاید که حسین کیست و چرا عزاداری حسین برای مردم ایران مهم است؟ این مساله برخورد خوبی ایجاد می کند. امیدواریم در این امر موفق شویم. فردا در چین این بازی را مستقیم نشان می دهد که یک میلیارد نفر این بازی را می بینند. این فرصتی مناسب برای نشان دادن نام حسین است. هواداران خیلی از ما متدین تر و مسلمان تر هستند. این حرکتی مثبت است. ما فردا قبل از اذان ظهر هستیم و بعد از نوحه سرایی و عزاداری باز هم برنامه داریم. در حال حاضر بلیت فروشی به شکل جامع انجام می شود و برای هوادارانی که قصد خرید بلیت دارند، کارت ملی لازم است.